Hopelijk kan iemand mij helpen...

Gestart door CKemper, juli 10, 2018, 07:12:54 AM

Vorige topic - Volgende topic

CKemper

Goede morgen allemaal,

Gister avond hoorde ik een voor mij nieuw geluid. Toen ik omhoog keek bij mijn buurman zag ik een klein vogeltje zitten, namelijk deze:




Ik dacht eerst aan een juveniel huismusje, maar daarvoor was de zang anders: Heel lastig te omschrijven, maar het deed mij meer denken aan een mix tussen een nachtegaal en zwaluw. Dus ik mijn camera gepakt en hierdoor kon ik hem wat beter bekijken, maar het werd er voor deze beginnende vogelaar niet beter op... Het ANWB vogelboek kon mij ook niet verder helpen.

Hopelijk kan iemand mij helpen bij de determinatie van deze kleine rakker.

MvG
CKemper

roskam


CKemper

Citaat van: roskam op juli 10, 2018, 07:21:48 AM
Een puttertje.

Bedankt! dat is een nieuwe soort voor mij :-) Even online bekeken, maar wat een mooi vogeltje is dat zeg! De volgende keer toch maar proberen om mooiere foto's te nemen...

OlivierO

Deze moet zeker in de ANWB staan hoor! Kijk maar eens in de buurt van de kanaries en vinken. Een mooi vogeltje, zeker als tuinsoort!
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Oenanthe

Citaat van: CKemper op juli 10, 2018, 07:12:54 AM

Ik dacht eerst aan een juveniel huismusje, maar daarvoor was de zang anders.

MvG
CKemper
Als je een vogel hoort zingen hoef je het zeker niet bij de juveniele verenpakjes te zoeken. Juveniele vogels kunnen als de beste om voedsel schreeuwen maar zingen kan er op die leeftijd nog niet één. Een zingende vogel is altijd een volwassen vogel.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

CKemper

Citaat van: OlivierO op juli 10, 2018, 18:24:21 PM
Deze moet zeker in de ANWB staan hoor! Kijk maar eens in de buurt van de kanaries en vinken. Een mooi vogeltje, zeker als tuinsoort!

Klopt deze staat erin, onder de vinken. Ik heb mij laten misleiden door te denken dat het kopje zwart is en niet rood. Doordat hij tegen een lichte achtergrond afstak was het lastig te zien.


Citaat van: Oenanthe op juli 10, 2018, 19:14:13 PM
Citaat van: CKemper op juli 10, 2018, 07:12:54 AM

Ik dacht eerst aan een juveniel huismusje, maar daarvoor was de zang anders.

MvG
CKemper
Als je een vogel hoort zingen hoef je het zeker niet bij de juveniele verenpakjes te zoeken. Juveniele vogels kunnen als de beste om voedsel schreeuwen maar zingen kan er op die leeftijd nog niet één. Een zingende vogel is altijd een volwassen vogel.

Bedankt voor de tip :-)