Hoi,
Erg leuk, zo'n topic, maar oh oh wat gata dat snel als je eventjes weg bent...voor je het weet staan er weer tig nieuwe fotootjes van Frank op en evenzoveel nieuwe reactie's. Nou goed, toch bijzonder interessant, dus wilde toch even reageren op bepaalde dingetjes (ook om voor mezelf om eens wat te vergelijken).
Traptredes (loopt beetje achter, weet het): traptredes bij Cfm en Cff zijn meer afgerond en vrij recht naar beneden afgesneden, daar waar bij Cfb deze ineens naar binnen toe gaat waardoor dus de genoemde scherpe rand ontstaan. De verspringing vind ik persoonlijk minder duidelijk, die laten bijv. Cf1 en 3 ook zien. Overigens staat in de ANWB dat deze kenmerken alleen van zeer dichtbij of op basis van foto's kan worden gezien, dus enige nuance wordt zelf ook aangebracht. En op foto's vind ik de verschillen vrij duidelijk.
Alula: zoals door Wouter en Frank eigenlijk al gezegd...een flutkenmerk
Tertials en handpentoppen: die tertials zijn ronduit opvallend! Het verschil tussen binnen en buitenvlag en vervolgens van de lichte top van buitenvlag met de binnenvlag is erg duidelijk bij Cff en Cfm. De top en beide vlaggen contrasteren gewoon veel meer dan bij Cb. Dat geldt even zozeer voor de spatiëtering bij Cfm en Cff (wat een gat tussen C6 en 7!), bij Cb kan ik er niet echt wijs uit worden. De vorm van de witte toppen op de hp lijkt redelijk te kloppen zoals beschreven, maar volgens mij ook weer sterk afhankelijk van de hoek (zoals zo veel...). Bij Cfm en Cff vind ik ze boomerang-achtig...bij Cb meer gekke, scherpe driehoeken
Schachten: had Cb 5 weggelaten haha, dan was ie 'goed' geweest...
Witheid: ja, dat knalt der op de foto lekker uit, tegen zo'n donkere achtergrond...
Goed, al met al (teruglezend...) voegt het misschien (waarschijnlijk?) bijzonder weinig toe, maar het heeft me er toe gezet eens wat nauwkeuriger naar de foto's te kijken, want alleen maar lezen even snel kijken werkt voor mij toch altijd wat minder leerzaam dan wanneer ik der zelf een uitrekseltje van maak (student he

)