Aziatische lieveheersbeestjes vanaf ei

Gestart door Primula, juli 06, 2018, 18:58:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Primula

Ja, precies dat! Ik had het vandaag ook weer, bij de laatste twee kevertjes. Ik heb er gisteren en vanmorgen heel lang bij gezeten maar zonder ontpopping. En dan ben ik heel even weg, hangen daar ineens twee lieveheersbeestjes aan hun lege pophuid. Nu heb ik er dus geen een van de 13 zien uitsluipen... Het zijn inderdaad echt pestkoppies. :P



Groeten,
Bo S.

Gerrian

Tja, dan zit er denk ik niet anders op dan vaker larven naar binnen halen en er goed voor zorgen.

Ik heb wel een aantal keren het geluk gehad het uitsluipen te zien, al kostte het me soms wel wat uurtjes nachtrust. Soms wel een beetje lastig in de tijd dat ik nog werkte; probeer maar eens aan je collega's uit te leggen dat je zo duf bent vanwege een lieveheersbeestje.

Primula

Ja, ik hou de appelboom waar deze familie op zat goed in de gaten. Ik hoop er spoedig nog eens eitjes of larven op te vinden.

Wel heel leuk dat het bij jou, ondanks de uurtjes nachtrust dat het gekost heeft, gelukt is om het uitsluipen te zien gebeuren. Mijn uurtjes slaap die ik ben misgelopen waren minder succesvol, gezien ze het vertikten om te ontpoppen terwijl ik in de buurt was. Precies wat je zegt, ga die vermoeidheid maar eens op je werk verklaren. ;D

Wat kunnen die lieveheersbeestjes trouwens ruzie maken met mieren om luizen, dat had ik ook nog nooit gezien.
Groeten,
Bo S.