Verschil in waargenomen soorten en toplijst soorten

Gestart door E VnMrbk, juli 09, 2018, 16:46:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

E VnMrbk

Goedemiddag,
Ik vermoed dat de vraag reeds gesteld is doch vond niet echt een antwoord met de Zoekfunctie.
ik merk een verschil bij mijn waarnemingen in een bepaald gebied tussen Waargenomen Soorten (alleen mijn waarnemingen aangevinkt) en mijn Toplijst soorten voor dit gebied. Ik zie dat er wel aan bepaalde voorwaarden voldaan dient te zijn opdat de waargenomen soort weldegelijk in de Toplijst opgenomen kan worden doch ik meen hieraan, ook voor nieuwe soorten, te voldoen. Daarom vermeen ik dat ook de lokale soortenlijst bepalend is geweest om waargenomen soorten al dan niet op te nemen in de toplijst van dit gebied. Klopt dit?
Kan ik hier zicht op krijgen of instructies hoe mijn waarneming te verbeteren opdat de eventueel voor mij althans nieuwe soort toch ook in mijn toplijst kan worden opgenomen?
ADDENDUM Ik vermoed dat de verwijzing onderaan "Waarnemingen van verborgen soorten of met een embargodatum worden niet getoond" er ook mee te maken kan hebben en dit de referentie *** is waarnaar de soortenlijsten verwijzen. Dit zou echter de aantallen nog opdrijven langs de zijde waargenomen. Op dit ogenblik zie ik bv 50 waargenomen soorten voor één gebied terwijl er slechts 45 soorten in mijn Toplijst voorkomen voor dat gebied. Ik denk niet dat het aan de Exoten ligt; misschien dat de definitie van "telbare activiteit" bepalend is. Ik zoek het nogmaals op.

Een gedreven  ;) groet,
Erik