Hoofdmenu

geluiden

Gestart door stienmud, juli 05, 2018, 23:28:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

stienmud

Hallo allemaal, ik gebruik op mijn mobiele telefoon obsmapp, het invoeren van een waarneming gaat voortreffelijk, ook foto,s erbij gaat goed maar nu is mijn vraag hoe kan ik een geluid toevoegen?

Alex Kwak

ObsMapp kan (nog) niet zelf geluiden opnemem. Gebruik je daarvoor Hi-Q MP3 Rec Free, dan werkt het heel eenvoudig: neem met die app een geluid op, en klik daarna op het invoerscherm van ObsMapp op het toevoegknopje voor geluid.
Gebruik je een andere app , dan moet je in de geavanceerde instellingen van ObsMapp het pad naar de locatie waar die geluiden worden opgeslagen aangeven.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

stienmud

Bedankt Alex Kwak ik ga het proberen op de manier hoe jij het zegt, nogmaals bedankt vr Gr stienmud

Renée van Toor

Hoi!

In welke format moet een geluidsbestand zijn? Ik had via WhatsApp een geluid opgenomen, vermoedelijk van een boomkrekel. Dit bestand is in .opus. Ik heb het bestand in de juiste map gezet, maar ObsMapp geeft aan dat er geen opname beschikbaar is. Wat nu?

Alex Kwak

Citaat van: Renée van Toor op augustus 23, 2018, 19:13:10 PM
In welke format moet een geluidsbestand zijn? Ik had via WhatsApp een geluid opgenomen, vermoedelijk van een boomkrekel. Dit bestand is in .opus. Ik heb het bestand in de juiste map gezet, maar ObsMapp geeft aan dat er geen opname beschikbaar is. Wat nu?

Het moet MP3 zijn.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Renée van Toor

Gelukt, bedankt Alex!

David Tempelman

de genoemde app geinstalleerd, iets opgenomen, is in mp3 format, even geluid afgespeeld, daarna geprobeerd aan waarneming te hangen in ObsMapp maar krijg melding
geen geluiden gevonden/storage / emulated / 0/ Android /data /org.obsmapp/files/recordins/storage/emulated etc (de melding is eindeloos lang).
wat nu  :huh:
met vriendelijke groet,
David

Alex Kwak

Citaat van: David Tempelman op augustus 24, 2018, 20:16:47 PM
de genoemde app geinstalleerd, iets opgenomen, is in mp3 format, even geluid afgespeeld, daarna geprobeerd aan waarneming te hangen in ObsMapp maar krijg melding
geen geluiden gevonden/storage / emulated / 0/ Android /data /org.obsmapp/files/recordins/storage/emulated etc (de melding is eindeloos lang).
wat nu  :huh:

Ga naar de geavanceerde instellingen en kies daar bij de geluiden-folders de folder Recordings van Hi-Q MP3 Rec Free.
Dan weet ObsMapp waar hij moet zoeken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!