macroflitser

Gestart door Robert Heemskerk, februari 16, 2008, 13:00:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

Robert Heemskerk

Ik heb inmiddels een MP-E-65mm-lens aangeschaft, een echte kwaliteitslens!
Wel erg zwaar, ook in het scherpstellen..

Ik gebruik op dit moment een ringflits(type antiek DOI - made in Japan) die ik echt nodig hebt op deze lens. Vooral met vergrotingen(>3x) zie je dat de lens licht slurpt! Het onderwerp is ook moeilijk te zien tijdens het fotograferen (klein onderwerp, weinig licht, moeilijk zoeken)

De Macrolens is echt gebaat bij een goede flitser en ik vraag me nu af in hoeverre een flitser zoals de Canon MT-24 EX Macro Twin Light, de kwaliteit van deze lens meer kan benutten?

Ik heb al eerder gelezen dat je met zo'n Twin light-flitser meer contrastrijkere foto's maakt. Ook het licht zelf (kleur?) moet mooier zijn? Verder is een groot voordeel dat de flitser instelbaar is en ik geloof zelfs het te fotograferen onderwerp bij het scherpstellen (voor-)verlicht.

Kan iemand me misschien nog advies geven over deze flitser?, het liefst in combinatie met bovenstaande macro-lens. En hoe dichtbij kun je met deze flitser op je onderwerp flitsen? (bij een vergroting van 4x en 5x met de macrolens is dat vrij specifiek denk ik)