Noordse Stern zeker/onzeker?

Gestart door Edwin Schuller, juni 27, 2018, 17:27:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Edwin Schuller

Camperduin
2018-06-24 20:42

Deze foto's worden op w.nl gevalideerd als "(nog) niet te beoordelen" terwijl ik hier wel een zekere Noordse Stern in meen te zien. Ligt dat dan aan mij of aan de validator? :)







Edwin Schuller

frankneijts

Probeer de betreffende admin te overtuigen, dat zou moeten lukken met het gelijk aan je zijde .. B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Edwin Schuller

Hoe zie ik wie dat is? Is namelijk alleen op "(nog) niet te beoordelen" gezet. Geen comment...
Edwin Schuller

frankneijts

Citaat van: Edwin Schuller op juni 27, 2018, 20:13:39 PM
Hoe zie ik wie dat is? Is namelijk alleen op "(nog) niet te beoordelen" gezet. Geen comment...

Opgelost..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Edwin Schuller

Ik zie 't bedankt, wat een service! :)
Edwin Schuller

OlivierO

Ligt dat aan mij of is er geen link naar de waarneming?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Edwin Schuller

Klopt :). Wil je die hebben? Voegt weinig informatie toe overigens. Foto genomen 24-06 te Camperduin.
Edwin Schuller

OlivierO

Citaat van: Edwin Schuller op juli 08, 2018, 21:32:54 PM
Klopt :). Wil je die hebben? Voegt weinig informatie toe overigens. Foto genomen 24-06 te Camperduin.

De "normale" gang van zaken is dat je een waarneming ingeeft, de foto's daaraan toevoegt en dat dan op het forum zet. Nu is er dubbele plaatsinname van de foto's, gaan admins hier meer tijd in steken, ... Er is speciaal een functie "determineren via het forum" toegevoegd, dus zou het leuk zijn mocht je die ook gebruiken.  :blink:
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Jacob Molenaar

Citaat van: OlivierO op juli 09, 2018, 17:54:53 PM
Citaat van: Edwin Schuller op juli 08, 2018, 21:32:54 PM
Klopt :). Wil je die hebben? Voegt weinig informatie toe overigens. Foto genomen 24-06 te Camperduin.

De "normale" gang van zaken is dat je een waarneming ingeeft, de foto's daaraan toevoegt en dat dan op het forum zet. Nu is er dubbele plaatsinname van de foto's, gaan admins hier meer tijd in steken, ... Er is speciaal een functie "determineren via het forum" toegevoegd, dus zou het leuk zijn mocht je die ook gebruiken.  :blink:
Op deze manier kost het geen extra serverruimte.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Edwin Schuller

Nou, dat vraagt om een reactie:
- Op mijn manier kost het ook geen extra serverruimte, zijn namelijk op dezelfde manier doorgelinkt als jullie voorstellen.
- "De normale gang van zaken" is hooguit een vaakgebruikte gang van zaken. Er is verder nergens omschreven hoe een determinatievraag dient te worden ingeschoten (toch?), en mijn manier lijkt me voor het beantwoorden van mijn vraag voldoende?
- Ik zie even niet hoe admins hier meer tijd in steken (ok toegegeven, Frank heeft iets meer moeten klikken om mijn waarneming terug te vinden maar zoveel service had ik dan ook niet zien aankomen)?
- De knop "determineren via het forum" ken ik. Ik pas het standaardbericht wat daaruit voort komt echter wel vaker aan. Het geeft helaas niet altijd goed je determinatievraag weer :).

Wat mij dan weer verbaast, is dat er afgezien van Frank z'n reactie ongeveer nul respons is op mijn vraag. En er 10 dagen later ineens van alles en nogwat lost komt, behalve een antwoord op de vraag zelf? :)
Edwin Schuller

OlivierO

Citaat van: Edwin Schuller op juli 10, 2018, 09:00:30 AM
Nou, dat vraagt om een reactie:
- Op mijn manier kost het ook geen extra serverruimte, zijn namelijk op dezelfde manier doorgelinkt als jullie voorstellen.
- "De normale gang van zaken" is hooguit een vaakgebruikte gang van zaken. Er is verder nergens omschreven hoe een determinatievraag dient te worden ingeschoten (toch?), en mijn manier lijkt me voor het beantwoorden van mijn vraag voldoende?
- Ik zie even niet hoe admins hier meer tijd in steken (ok toegegeven, Frank heeft iets meer moeten klikken om mijn waarneming terug te vinden maar zoveel service had ik dan ook niet zien aankomen)?
- De knop "determineren via het forum" ken ik. Ik pas het standaardbericht wat daaruit voort komt echter wel vaker aan. Het geeft helaas niet altijd goed je determinatievraag weer :).

Wat mij dan weer verbaast, is dat er afgezien van Frank z'n reactie ongeveer nul respons is op mijn vraag. En er 10 dagen later ineens van alles en nogwat lost komt, behalve een antwoord op de vraag zelf? :)

Excuseer, ik had niet gezien dat de foto's wel van bij de waarneming komen, dat is natuurlijk iets anders. Maar des te vreemder dat je dan de link naar de waarneming niet laat staan zodat de mensen die wensen te reageren ook meteen alle informatie krijgen, inclusief de admins. Dat is ook net het hele punt van die link die er automatisch bij staat bij "determineren via het forum".

Dat meer tijd steken in een waarneming gaat er dus om dat ze zowel hier als op waarneming.nl gaan reageren / goedkeuren (dubbel werk), terwijl dat met link ineens zou kunnen. Het spaart, zoals je dus zelf al bedacht, ook al dat zoekwerk uit.

Er is wel degelijk een voorkeur voor posten van fotovragen. Alhier. Dat wordt ook om de halverklap gemeld op het forum.

Hoe en wanneer iemand reageert op een topic is aan de gebruiker zelf (ik in dit geval) meen ik, toch? Ik overloop wel eens oude topics die mij interessant lijken, zoals de vraag Noordse stern of Visdief.

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Edwin Schuller

OK, het is vreemd. Tsja. Ik wilde graag een vraag beantwoord hebben op basis van deze informatie. Zoals ik al zei, soms dekt het standaard format niet helemaal de lading. Tenminste, dat vind ik :).

Er is inderdaad een voorkeur voor het posten van fotovragen, die voorkeur heb ik netjes gevolgd. Maar er is voor zover ik weet nergens beschreven hoe je de rest van je determinatievraag moet aankleden?

En inderdaad, hoe je reageert is aan de gebruiker. De punten die jullie noemen zijn ook niet per se verkeerd, maar wellicht begrijp je ook dat ik meer zocht naar informatie over Noordse Sterns :).
Edwin Schuller

OlivierO

Citaat van: Edwin Schuller op juli 10, 2018, 20:30:27 PM
OK, het is vreemd. Tsja. Ik wilde graag een vraag beantwoord hebben op basis van deze informatie. Zoals ik al zei, soms dekt het standaard format niet helemaal de lading. Tenminste, dat vind ik :).

Er is inderdaad een voorkeur voor het posten van fotovragen, die voorkeur heb ik netjes gevolgd. Maar er is voor zover ik weet nergens beschreven hoe je de rest van je determinatievraag moet aankleden?

En inderdaad, hoe je reageert is aan de gebruiker. De punten die jullie noemen zijn ook niet per se verkeerd, maar wellicht begrijp je ook dat ik meer zocht naar informatie over Noordse Sterns :).

Yes yes! Maar zoals gezegd ook mea culpa, dat je wel degelijk een waarneming had aangemaakt. Op naar de volgende!
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.