welke vogel roept?

Gestart door TrineE, juni 27, 2018, 11:17:46 AM

Vorige topic - Volgende topic

TrineE

Ik hoor steeds in mijn tuin een vogel(?) roepen maar kan hem niet zien. Helaas de opname die ik maakte met mijn mobieltelefoon is te groot om als bijlage bij te voegen, ik weet niet goed hoe ik het evt kan bewerken om dit wel mogelijk te maken.
De roep is als een hoge pieptoon (hondenfluitje) en wordt 4-20 keer herhaald, heel monotoon maar iets droevig. Heel indringend. Ik hoor soms ook iets verderop een zelfde roep vermoedelijk van een soortgenoot. Het doet mij denken qua ritme aan de groenling, maar de toon is veel hoger. Af en toe overdag, maar vooral in het begin van de avond.
Ik woon in Schoorl, in een vrij groene omgeving en ik hoor de vogel meestal ongeveer in de grote bomen van de buurman of de dichte hagen.
Weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn?

OJGoreng

#1
Heggenmus, misschien?

Merel is ook een optie, die sluit eigenlijk meer aan bij je beschrijving.
Met vriendelijke groet, Zainal

TrineE

Update:
Het was moeilijk om uit te maken uit de schriftelijke beschrijving, maar ik kreeg de kans om de geluidsopname te laten horen aan een kennis met meer ervaring van vogelgeluiden. Het bleek de bedelroep van een jonge ransuil te zijn. Dit is ook bevestigd door een ervaren waarnemer.
Dat was echt een grote verrassing!
In ieder geval bedankt voor de moeite en het meedenken. Ik had deze uitkomst ook totaal niet verwacht.
Gr, Trine