Aliases, een poging tot een top tien

Gestart door Goyatlah, februari 14, 2008, 23:29:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Goyatlah

Als ex-musikant en ex-geluidstechnicus weet ik hoe belangrijk de naam van een bandje is. Maar hetzelfde geldt ook voor je ID op het web. Een voorbeeld Atalanta (sorry Weia - maar was het eerst wat in me opkwam) staat echt beter dan atalanta (lijkt minder belangrijk). Ik heb een voorkeur voor minder voor de hand liggende namen, waar vaak een uitleg voor nodig is.

Hierbij mn top-3, en een uitleg over mn eigen ID.;

1 - Goyatlah (uiteraard)
2 - Hathor (Egyptische godin of Stargate freak? geen idee)
3 - Platbuik (kan dubbelzinnig zijn, maar weet dat dus niet).

Ok, Goyatlah (wordt verschillend gespeld, dit is mijn spelling): Native naam voor de man die bij de Amerikanen berucht is geworden als Geronimo. Heeft eigenlijk als langste de Amerikanen tegengehouden, en met 15000 man kon het Amerikaanse leger zijn groepje van 20 mannen, vrouwen en kinderen niet te pakken krijgen, en they scared them as hell. Uiteindelijk door heimwee naar familie ("N deh - Apaches in westerse taal zijn erg familiegetrouw) overgegeven en naar de swamps van Florida gedeporteerd - voor een berg- en woestijnvolk. Goyatlah's volk heeft nog steeds geen eigen thuisbasis.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

JohanvantBosch

#1
Ik vind het een leuk topic, Dolf, maar ik gooi hem wel naar praat maar raak omdat ie niks met libellen te maken heeft.
Mijn alias is overigens een beetje saai en weinig alias....  ;)  :huh:

Ik ken overigens nog iemand die als alias Platbuik heeft, een voormalige vogellijnbeheerder. Inderdaad dubbel: naar de libel en met alles behalve een platte buik...

marcel123

CiteerPlatbuik heeft, een voormalige vogellijnbeheerder.
Inderdaad verwarrend ...niet unieke aliassen nemen.

Goyatlah

#3
Maar heb ook geen idee wat Optilete is. Kanshebber dus...

Maar nog niemand met een top 3
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

marcel123

CiteerMaar heb ook geen idee wat Optilete is.
Kijk eens naar analogie: stel er is een relatie tussen Goyatlah en je avatar. Dan zou er ook een relatie kunnen zijn tussen Optilete en de mijne of Acherontia  en de avatar die hij vroeger gebruikte.

spinnenvrouw

In mijn kinderjaren had je zaagsel in je kop. Begin jaren 70 was dat karnemelk geworden, en nu is het pudding.
Het smaakt steeds beter!
Jacomijn Prinsen

tekenaar

CiteerOk, Goyatlah (wordt verschillend gespeld, dit is mijn spelling): Native naam voor de man die bij de Amerikanen berucht is geworden als Geronimo. Heeft eigenlijk als langste de Amerikanen tegengehouden, en met 15000 man kon het Amerikaanse leger zijn groepje van 20 mannen, vrouwen en kinderen niet te pakken krijgen, en they scared them as hell. Uiteindelijk door heimwee naar familie ("N deh - Apaches in westerse taal zijn erg familiegetrouw) overgegeven en naar de swamps van Florida gedeporteerd - voor een berg- en woestijnvolk. Goyatlah's volk heeft nog steeds geen eigen thuisbasis.
Mar wat heeft dat dan met jou te maken?  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/