Hoofdmenu

komen ze nog?

Gestart door jvantoor, februari 14, 2008, 19:04:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

jvantoor

Vorig jaar rond deze tijd werden er veel Pestvogels gezien.

Komen ze dit jaar nog?
Groet.

[size=8][span style=\'color:[COLOR=black\']Jaco van Toor[/size]
Vlaardingen (ZH)


Lid van de werkgroep KNNV Waterweg-Noord[/span]

Sjoerd v Wierst

dat is t leuke van vogels, je weet t (bijna) nooit van te voren...
Sjoerd van Wierst,

Tussen de 12 en 25?
De natuur in?
Kom mee!! JNM

j.steenbergen

Maar opmerkelijk: dit is zo even uit de losse pols na een aantal vette jaren het eerste jaar dat ze er niet zijn. Ik twijfel of ze nog zullen komen. De andere jaren waren ze er dan al eerder.  
Jeroen Steenbergen

Marc Bulte

Pestvogelaantallen verschillen heel erg per jaar. Sommige jaren zijn er erg veel andere jaren zie je ze nauwelijks. Deze winter zijn het er niet veel itt to voorgaande jaren. Ik denk ook niet dat ze nog komen.  
Groeten,
Marc Bulte
Mijn fotosite

Gert Veurink

vorig jaar verwachtte ik ze ook niet meer, maar kwamen ze toch nog. Wel eerder, maar het was al wel februari. Ik heb de moed nog niet opgegeven...  
groet!
Gert Veurink



Rutger

Het moet voor pestvogels gewoon ff lekker koud worden in het Noorden en Oosten, dan komen ze wel denk ik.  
Met vriendelijke groet,

Rutger Wilschut



Birding Basterds! Find or Fail!

teunvankessel

Ik denk dat ze niet meer komen dit jaar! volgend jaar weer een kans.
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

redmar_woudstra

Apart, na 4 jaren achtereen deze winter geen Pestvogels voor mij. Desondanks heb ik vorig jaar rond deze tijd (weekje eerder, maar toch) nog een grote groep gezien:
http://waarneming.nl/wn_details.php?id=1982908
groet,
Redmar

JohanvantBosch

Tja... voor het zelfde geld komen er nu 10 magere jaren.
Overigens kan een invasie ook nu nog beginnen en zelfs dan nog behoorlijk groot worden.

frankmeer

CiteerApart, na 4 jaren achtereen deze winter geen Pestvogels voor mij. Desondanks heb ik vorig jaar rond deze tijd (weekje eerder, maar toch) nog een grote groep gezien:
http://waarneming.nl/wn_details.php?id=1982908
Vorig jaar zag ik op 8 april nog een groep van ca. 35. Dat was toen een van de laatste groepen die er nog was.
Frank van der Meer

BramtK

De meeste interessante vraag; waarom kwamen ze eigenlijk 4/5 jaar achter elkaar (en zoveel jaren daarvoor niet)? Is daar een duielijke, aanwijsbare reden voor?

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

Marc Bulte

#11
Vaak heeft het met voedselaanbod in scandinavie te maken. Dit jaar was er blijkbaar weer genoeg te eten.  
Groeten,
Marc Bulte
Mijn fotosite

BramtK

#12
Zie ook SOVON. Dat noem je een invasieachtig voorkomen. Interessant, maar het komt het consumentistisch vogelen (en de jaarlijst) niet ten goede....

Bram

ps. Kijk even naar de vierde grafiek.  
Groeten,

Bram ter Keurs