Invoeren wolharige mammoet

Gestart door jessesven, februari 12, 2008, 17:52:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

jessesven

Zag bij waarnemingen de Wolharige Mammoet staan. Ik vind het toch wel meer dan een brug te ver als we ook fossiele soorten gaan invoeren. A) De soorten bestaan niet meer B) Het zijn allemaal verspoelde resten, zegt dus niets over de echte oorsprong.

Zo nee, dan ga ik ook mijn vondsten van Nijlpaarden, Mosasauriers, Nothosauriers etc. invoeren.

tekenaar

Ach, kwaad kan het ook niet...  :P  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

HansJWG

Worden op de noordzee met enige regelmaat resten, beenderen door (sport)duikers gevonden.
Groet, Hans

jessesven

#3
CiteerWorden op de noordzee met enige regelmaat resten, beenderen door (sport)duikers gevonden.
Jawel, maar daar is een ander platform voor: fossielnet.nl


Laten wij het bij niet uitgesotrven dieren en planten houden, ik verzeker je dat het anders een puinhoop gaat worden. er zijn n.l. vele soorten meer uitgestorven dan er nu leven.

Bel me maar, ook midden in de nacht, als er een levende wolharige mamoet wordt gezien :grin:

HansJWG

Citeerjesseven; Zo nee, dan ga ik ook mijn vondsten van Nijlpaarden, Mosasauriers, Nothosauriers etc. invoeren.

klinkt leuk, maar geef je gelijk  :lol:  
Groet, Hans

Flor Rhebergen

CiteerZo nee, dan ga ik ook mijn vondsten van Nijlpaarden, Mosasauriers, Nothosauriers etc.

Leuk, waar heb je die gevonden? :P  
Groet,
Flor Rhebergen

https://twitter.com/FRhebergen

Sjoerd v Wierst

Dat melden is toch ook gewoon een eetje voor de leuk. Ik denk dat als je zo'n stuk historie in je kast hebt liggen, je er ook wel een beetje trots op bent
Sjoerd van Wierst,

Tussen de 12 en 25?
De natuur in?
Kom mee!! JNM

jessesven

Citeer
CiteerZo nee, dan ga ik ook mijn vondsten van Nijlpaarden, Mosasauriers, Nothosauriers etc.

Leuk, waar heb je die gevonden? :P
Nijlpaard wordt gevonden op de Maasvlakte (zal op de 2e Maasvlakte wel feest worden) Nothosaurus kun je vinden in Winterswijk en mosa's in het Krijg van Zuid-Limburg. Overigs kun je vrijwel overal fossielen vinden. Waar het m.i. omgaat is dat je soortenlijst straks enorm uitgebreid gaat worden met beesten die al een tijdje (..) niet meer bestaan.  

Leon Olsthoorn

CiteerDit soort waarnemingen vormen geen probleem voor de database. Ze brengen geen andere patronen in de war (wat fossielen van nog bestaande soorten wel zouden kunnen doen).
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Volgens mijn worden de overzichtkaartjes bij biodiversiteit hierdoor wel in de war gegooid. Een bepaalde plaats (neem de maasvlakte of het strand van Noordwijk) kan plotseling als plaats waar veel verschillende zoogdieren voorkomen op het kaartje staan afgebeeld, terwijl het in werkelijkheid gaat om allerlei opgegraven fossielen.

Een ander bezwaar is dat de vondst van fossielen op het strand of op plaatsen waar zand is opgespoten niets zegt over de plaats waar de dieren voorkwamen. Ook hierdoor vertekenen deze waarnemeningen
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Sjoerd v Wierst

Dat is waar. Misschien kan er een apparte diergroep ontworpen worden? Speciaal voor fossielen. Met misschien een appart invoerscherm.
Ideetje?
Sjoerd van Wierst,

Tussen de 12 en 25?
De natuur in?
Kom mee!! JNM

jessesven

CiteerDat is waar. Misschien kan er een apparte diergroep ontworpen worden? Speciaal voor fossielen. Met misschien een appart invoerscherm.
Ideetje?
Er is hier al en zeer goed platform voor: fossielnet.nl overbodig dus.

Jeroen Nagtegaal

Het mooie van waarneming.nl is juist dat je alles op 1 site kwijt kan!
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Leon Olsthoorn

Citeer
CiteerDat is waar. Misschien kan er een apparte diergroep ontworpen worden? Speciaal voor fossielen. Met misschien een appart invoerscherm.
Ideetje?
Er is hier al en zeer goed platform voor: fossielnet.nl overbodig dus.
Dit vind ik een beetje flauw en nog een drogreden ook. Je vlinders kun je ook doorgeven op vlindernet, je reptielen bij Ravon en je planten bij Floron. En die voeren we ook gewoon lekker hier in.

Zou het trouwens geen idee zijn om behalve het ESC-symbool ook een FOS-symbool in te voeren voor fossielen? Bijvoorbeeld bij schelpen die aan het strand gevonden worden is dit wel reëel, en interessant hoe verse en fossiele vondsten zich verhouden.

Maar fossielen zijn natuurwaarnemingen en vallen voor mij daarmee binnen de doelstelling van waarneming.nl
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Sjoerd v Wierst

Ja dat kan natuurlijk ook, gewoon een button.
Ben benieuwd
Sjoerd van Wierst,

Tussen de 12 en 25?
De natuur in?
Kom mee!! JNM

Stijn Schreven

CiteerZou het trouwens geen idee zijn om behalve het ESC-symbool ook een FOS-symbool in te voeren voor fossielen? Bijvoorbeeld bij schelpen die aan het strand gevonden worden is dit wel reëel, en interessant hoe verse en fossiele vondsten zich verhouden.
Lijkt me een goed idee voor in het topic Ideeen & tips voor Waarneming.nl.
Groeten en bedankt,

Stijn Schreven.