Pardon Wouter?? Wat bedoel je nu ineens met tapen? Dat is maandag door niemand gebeurd vanaf zonsopgang tot in ieder geval 3 uur smiddags.
Ik neem aan dat het een grappig bedoelde opmerking is, maar ik vind het geen verstandige omdat anderen ten onrechte kunnen aannemen dat er toch met tapes is gewerkt.
Ik zou het daarom prettig vinden als je dat even wilt corrigeren in je reaktie.
Vriendelijke groet, Phil
Was niet zo bedoeld, ik weet niet of er maandag is getaped en wilde ook niet jou daarvan voor maandag beschuldigen. Was meer een voorwaarde voor als ik geld zou storten voor in de toekomst.
Er lopen hier blijkbaar wat misverstanden door elkaar in deze discussie. Ik misgun Phil zijn verrekijker zeker niet, laat dat duidelijk zijn! Ik hoop dat hij hem terugvind/ terugkrijgt!
Ik denk ook niet dat zijn zoekactie naar zijn verrekijker op dinsdagochtend op dat moment geleid heeft tot het verdwijnen van de uil ( die was toen zeer waarschijnlijk allang verkast).
Het enige dat ik probeerde op te merken was dat ik Phil tot diep in het bosperceel van de dwerguil zag zoeken naar zijn verrekijker. Daaruit maakte ik op dat hij en waarschijnlijk met hem vele fotografen en vogelaars dezelfde route hadden afgelegd de dag ervoor, want waarom zou je diep in het perceel zoeken als je toch op het pad was gebleven? De kans dat die verrekijker nog ergens in dat perceel ligt is ook goed aanwezig, aangezien het best een onoverzichtelijk stuk is. Maar uit die zoektocht door dat perceel dacht ik af te kunnen leiden dat die uil zeer waarschijnlijk niet veel rust is gegund die dag ervoor. En tuurlijk is Phil daar niet alleen voor verantwoordelijk, dat is uiteraard belachelijk en dat heb ik ook helemaal niet beweerd. Maar ik was wel enigszins pissig dat ik daar dinsdag stond en geen dwerguil zag. Ik zag wel iemand zoeken naar zijn verrekijker in een stuk bos waar de dag ervoor nog een prachtige dwerguil zat, en ik vroeg mij af waarom iedereen dat stuk bos was ingelopen, terwijl de uil blijkbaar prima te zien was geweest vanaf het pad?
Als iedereen gewoon op het pad was gebleven, had Phil een grote kans gehad dat hij zijn verrekijker nog had (tenzij er natuurlijk echt een kwaadwillend iemand was, die dat ding gewoon ordinair gestolen heeft), en hadden de mensen van de dinsdag een waarschijnlijk grotere kans gehad dat de uil nog aanwezig was.
(Hoewel de oorzaak van het verdwijnen niet aan te wijzen is!) En hadden we die twee andere kritische topics waar het gedrag van de twitchers en fotografen ter sprake kwam, ook niet nodig gehad.
Het zou mooi zijn als die kijker gevonden zou kunnen worden! Dan kan er in dit topic ook wat minder beladen gesproken worden. Heeft niemand iets gehoord van een vogelaar die een kijker vond? Als iemand dat ding gevonden heeft , dan moet dat iemand anders toch wel zijn opgevallen? Misschien kan iemand ook nog eens bij de lokalo's informeren?