Hoofdmenu

Kevertje op bloem

Gestart door Mosmanneke, juni 13, 2018, 18:03:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Mosmanneke

Op de bloemen van de Rechte Ganzerik in mijn tuin zaten deze kevertjes met een lengte van misschien 10 mm. Het vliegje op de foto bij de linker poot van de kever had ik niet eens gezien. De kevertjes waren in vrij groot aantal aanwezig, maar ik kende ze niet. 
Aarde en Natuur met hoofdletters
groetjes
Toine Rommers

Douwe van der Ploeg

En waar staat die tuin? Gelieve altijd locatie te geven, liefst eerst invoeren en daarna Determineren via het forum gebruiken.
Douwe van der Ploeg

Mosmanneke

determineren via het forum kon ik niet vinden.
Aarde en Natuur met hoofdletters
groetjes
Toine Rommers

jan cuppen

Volgens Douwe eerst de waarneming invoeren. Wanneer je dat gedaan hebt, dan vindt je onder opties rechts boven de aanwijzing "Determinatie via forum" Volg daar weer de nieuwe aanwijzingen.
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

Mosmanneke

Maar als je de waarneming invoert moet je toch ook de naam van de soort invullen?
Als je dat niet doet kom je niet verder dacht ik.
Aarde en Natuur met hoofdletters
groetjes
Toine Rommers

Douwe van der Ploeg

Daarvoor hebben we verzamelsoorten, Coleoptera indet. bijvoorbeeld. Maar aangezien ie nu toch al op het forum staat: kan je een locatie geven (provincie+land), dan kunnen we een naam geven en kan je m daaronder invoeren ;)
Douwe van der Ploeg

Mosmanneke

#6
Na invoering van 'Coleoptera' lukte het wel. Bedankt voor de tip. Nu moet ik hem vandaar uit nog op het forum zien te krijgen.
De optie 'determineren via het forum' kan ik ook niet vinden.
Overigens denk ik dat het Oedemera flavipes is, maar dan zonder dikke dijen.
Aarde en Natuur met hoofdletters
groetjes
Toine Rommers