Hoofdmenu

Dwerguil

Gestart door Bas vd Burg, februari 10, 2008, 16:11:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bas vd Burg

Redmar is me net voor!!!!!!

Wie gaat de vogel piepen??
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

JRoosma

Jaring Roosma

redmar_woudstra

Wat een foto's! Jammer dat ie zo ver weg zit (voor mij dan), want dat is echt een droomsoort!
groet,
Redmar

Ben Wielstra

Gaaf zeg! Hou 'm vast tot en met volgend weekend!

Sjoerd v Wierst

Waarom eidigen vakanties altijd te vroeg...
Sjoerd van Wierst,

Tussen de 12 en 25?
De natuur in?
Kom mee!! JNM

laatvlieger

#5
Een dwerguil, helemaal te gek!!!

Alleen even een zeer dringend verzoek aan de mensen die nu gaan rijden. NIET TAPEN!!!! HEt zal zeer waarschijnlijk geen territoriale vogel zijn. Als er vanavond geluid wordt afgespeeld bestaat er een zeer grote kans dat de vogel direct verdwijnt! Niet doen dus. Misschien kunnen de mensen die nu nog gaan elkaar daar ook op aanspreken?

Er zullen heel veel mensen zijn die deze vogel graag nog willen zien en die misschien pas volgend weekend voor het eerst kunnen.


(P.s. zijn die "oortjes" niet een beetje raar? )  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/


laatvlieger

Ja, ik had inmiddels ook al wat verder gezocht en wat meer plaatjes tegengekomen waarop die oortjes te zien waren.  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

JohanvantBosch

CiteerEen Dwerguil!

http://waarneming.nl/wn_details.php?id=3607291
Ongelofelijk..... wordt druk daar morgen... :P  

teunvankessel

Wie er taped krijgt met mij te maken!  :gun:  

Hopen dat die blijft zitten! Woon er maar 40km vanaf aarrghh!!
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

theomuusse

Nou, ongelooflijk dit.
Ik hoor namelijk net dat er maar 6 mensen aan het zoeken zijn.
Frank Neijts en co, meer niet.
Waar is iedereen?
Schaatsen kijken?
Theo

birdingholland

#11
Die dwerguil lijkt me wel een eigen topicje waard.

[edit johan: deze staat nu in het midden omdat ouder bijdragen uit het andere topic zijn toegevoegd]

Enige waar ik mee zit (qua topic althans) is of er een plek-, dan wel routebeschrijving zo open in het forum moet komen.
Die beschrijving zal overigens toch wel snel genoeg openbaar zijn, dus zal het in principe geen kwaad kunnen hier denk ik...

Om het topic maar even rustig af te trappen: Tapen is geen goede manier om de uil op je lijst bij te schrijven. Je benadeelt er andere vogelaars mee (de eerste "dreigementen" zijn al geuit)
CiteerWie er taped krijgt met mij te maken! :gun: 
:D,
maar vooral de vogel zelf zal er geen baat bij hebben...

garryb

Waarom ben jij niet aan het zoeken, Theo?  :P  

redmar_woudstra

Probleem is misschien meer dat het nogal een afstand is en pas om kwart over 4 de melding op waarneming.nl stond.

Even wat anders: zou dit een Scandinavische of Duitse vogel zijn? Ze broeden op de Lüneburgerheide, van beide Friese vogels wordt toch vermoed dat die van die populatie afkomstig zijn. Ik heb geen idee of er populaties zijn in bijvoorbeeld de Eifel. Wellicht een broedvogel over een paar jaar?
groet,
Redmar

laatvlieger

Er zijn mensen aan het zoeken. Maar ze kunnen hem nog niet vinden. Kent iemand de waarnemers? Ze weten niet zeker of ze op de juiste plek aan het zoeken zijn. Als er iemand meer info kan geven?  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

rob_voesten

CiteerEr zijn mensen aan het zoeken. Maar ze kunnen hem nog niet vinden. Kent iemand de waarnemers? Ze weten niet zeker of ze op de juiste plek aan het zoeken zijn. Als er iemand meer info kan geven?
ze hebben hem!!!

kreeg net telefoon.
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

redmar_woudstra

Mooi! Zal niet veel licht meer zijn gok ik zo... (hier in Heerenveen is het namelijk donker ;) )
groet,
Redmar

jvdlaan

CiteerMooi! Zal niet veel licht meer zijn gok ik zo... (hier in Heerenveen is het namelijk donker ;) )
Totaal ander blok en niets ingesproken op de vogellijn cq semafoonberichten.

P1234

Het blok is midden in Valkenswaard!! Helaas is er niemand te bereiken die nu op de plek zou moeten zijn.
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

RWester

Net telefoon (18:20) van iemand die 'm had (en nog zo'n 50/100 anderen). Prachtig in beeld. Bij het Dorven in de buurt waar de pijl ook staat.
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


jvdlaan

CiteerHet blok is midden in Valkenswaard!! Helaas is er niemand te bereiken die nu op de plek zou moeten zijn.
Ik heb Enno Ebels net gesproken die hem zelf terugvond. Exacte plek moet nog komen,
maar hij zit niet in het midden van Valkenswaard. Moet zijn 57.15 enzovoort.

Vogel ving een muis en ging ook even in een holletje zitten.

Tot morgen dus....

Jan


hterhaar

Als je de laatste twee cijferblokjes omdraait dus 57-25-14 dan zit je precies op de plek waar het pijltje van de waarnemingen staat - het eerst gepiepte blok was niet goed,

Gr.,

Hans

laatvlieger

klopt die waarneming in Valkenswaard?

Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

rob_voesten

CiteerHet blok is midden in Valkenswaard!! Helaas is er niemand te bereiken die nu op de plek zou moeten zijn.
er zijn er redelijk wat vogelaars daar en dan staat hij er straks presies op.  :duim:

Hoop dat hij morgen terug word gevonden dan ga ik morgen nog kijken.

Groejtes
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Edwin Russer

Net even het aanvullende bericht van Niels van Houtum afgeluisterd. Vanuit Valkenswaard richting Dorven (plas) rijden, op googlemaps zou dat de Budelsebaan moeten zijn. Dan het tweede zandpad aan je rechterhand en zat de vogel in een soort kaalslag tussen twee percelen in.  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Steven Wytema

#1: ik snap al die heisa rondom het "verkeerde" atlasblok niet helemaal.. gewoon net als Hans het hoofd koel houden en bedenken dat dat beessie nagenoeg op dezelfde plek zit (en hopelijk morgen nog).

#2: kan een admin ff alle Dwerguil-posts verplaatsen naar het Dwerguil-topic?
Steven Wytema


Jeroen Nagtegaal

Wat een gaaf beest, zeer mooi gezien, zat veel vrij, en ving zelfs een muis! zat ook nog in een nestholte!!

De locatie vinden ging ons niet heel gemakkelijk af,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Bas vd Burg

hey jeroen,

Kan je wat meer vertellen over de locatie? Of is dat niet zo "gewenst" op dit forum
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Jeroen Nagtegaal

Je mag er niet komen met de auto, maar het kan wel, wij zijn over hobbelige zandpaden gereden en hebben nog een dikke kilometer gerend. Ik denk dat er wel mensen een goede routebeschrijving kunnen maken.

Mja het aantal mensen was in een paar minuten van 5 naar 50. Mooi om te zien.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com