Kleine karekiet? Zuidpier IJmuiden

Gestart door bas.drost96, juni 09, 2018, 22:26:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

bas.drost96

Ik zag deze vogel op de Zuidpier van IJmuiden. Ik was eigenlijk best verbaasd, want ik verwachtte geen kleine zangvogeltjes daar, al helemaal niet buiten de trekperiode. Helaas maakte die geen geluid. Ik denk dat het een kleine karekiet, maar bevestiging zou fijn zijn :blink:.

Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/158150711
onzeker Kleine Karekiet - Acrocephalus scirpaceus gezien op 2018-06-09 IJmuiden - Zuidpier
Foto's:


bij voorbaat dank Bas Drost
Groeten,
Bas
Totaal 4075 soorten op waarneming.nl ingevoerd

Admin bladvlooien

frankneijts

Heb je nog meer foto's Bas? De handpenprojectie lijkt nogal kort voor een Kleine Kar maar is wat 'gevaarlijk' om te beoordelen op basis van maar één, niet zo heel scherpe foto. Geldt ook voor de algemene kleurindruk trouwens.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

bas.drost96

Ik heb er nog wat extra, ik denk dat dit de beste waren.





Het beestje was erg beweeglijk, dus goede foto's maken was moeilijk. Mijn camera had moeite met de juiste kleurinstellingen door alle donkere stenen. Mocht iemand zich vervelen en zin hebben om de originele RAW-foto's te bewerken, ga je gang ;)
Groeten,
Bas
Totaal 4075 soorten op waarneming.nl ingevoerd

Admin bladvlooien

frankneijts

Kijk, nou lijkt die hpp wat beter te passen bij een Kleine Kar, evenals de bruine tinten, vooral die van stuit/bovenstaartdekveren dus dat zal het wel zijn. De geelachtige voetjes lijken beter op Bosrietzanger te passen (hpp en kleur echter niet) maar dat kan ook aan de belichting liggen..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'