Hoofdmenu

Gezwam

Gestart door Elachista, december 29, 2005, 19:45:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Elachista

Naar aanleiding van het geroezemoes in het paddestoelenforum is hier een topic waar je terecht kan met al je grappen en grollen. Langzamerhand werd het steeds overzichtelijker en had een overgroot deel van het topic geen betrekking meer op de determinatie. Voor mensen die niet zo vaak op het forum komen is het niet meer te volgen. Zodoende hoop ik dit te verhelpen, en kan de plezier alsnog blijven.

Have fun!  :duim:
Groet,
Tymo

Arno van Stipdonk

CiteerLangzamerhand werd het steeds overzichtelijker en had een overgroot deel van het topic geen betrekking meer op de determinatie.
:huh:
Hier klopt iets niet!

Arno van Stipdonk

Je heb wel een beetje gelijk Tymo. Maar het zal moeilijk worden om het gescheiden te houden. Als we al minder soorten in een onderwerp zetten zal het al een stuk overzichterlijker worden, ook voor mensen zomaar een keer komen kijken.
Maar soms wordt het een beetje te gek, dat klopt.

Elachista

#3
Het is ook niet erg dat er eens een grapje voorkomt, maar als het uit de hand loopt dan kun je hier terecht.

Schnappi?  :P  
Groet,
Tymo

Corryabbink

Hallo Tymo,

Het is wel gezellig op het forum maar soms raak ik ook de draad kwijt. Minder onderwerpen in een item zou al veel helpen.

Mocht er echt oeverloos gegrapt worden waarom dan niet een afgewerkt item gepakt en daarop verder grappen gemaakt. Het is niet leuk dat wanneer je iets geplaatst hebt alles vol staat en het antwoord nooit binnenkomt omdat men door de bomen het bos niet meer ziet.

Naar dit forum gaan dat zie ik niet zo zitten. Vaak zijn het terloopse opmerkingen die weer andere uitlokken.

Advies: minder soorten b.v. 3 in een item.

:rolleyes: Corry.



met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Elachista

Groet,
Tymo

Arno van Stipdonk

Corry heeft wel gelijk dat je niet zomaar naar een ander gebied kunt gaan om een grap te plaatsen. Deze wordt dan niet gezien, dat werkt dus niet echt.
Het probleem is natuurlijk met Paddestoelen dat ze zo ontzettend veel tijd kosten waardoor we veel tijd met elkaar doorbrengen op het forum.
We beginnen elkaar allemaal een beetje te kennen en dan krijg je dat soort reacties. Net mensen!

Misschien een andere oplossing te bedenken, bv bij de gepinde onderwerpen? Kunnen we makkelijker omschakelen. :)
Het nadeel is dat er al 7 staan waardoor het rijtje eronder steeds korter wordt.
Misschien kunnen er sommige onderwerpen samengevoegd worden?


Elachista

Je bedoeld meer gepinde onderwerpen bij elkaar in?
Groet,
Tymo

Arno van Stipdonk

#8
Er staan nu 7 gepinde onderwerpen. Het gedeelte daaronder is vrij klein waardoor er nog maar 8 onderwerpen zichtbaar zijn.
Nu kunnen volgens mij de fotografietips samengevoegd worden met 'Sleutels der determinatie'.  Misschien kunnen er nog wel meerdere samengevoegd worden.

En dan kan er eventueel bij de vastgepinde onderwerpen een onderwerp "grappen en grollen" gemaakt worden?

Dinant Wanningen

Hoi,

Helemaal eens met de nieuwe stelling.
Ook ik raakte soms de draad helemaal kwijt met al die berichtjes die helemaal niets met de determinatie van doen had
Niet meer dan 3 foto's prima.

MvrG.  Dinant,
Groet ,Dinant


Elachista

Bedankt voor je mening Dinant  :)

Ik heb 3 gepinde onderwerpen samengevoegd.
- Fotografietips Door laatvlieger
- Tellen van aantallen Door han.endt
- Sleutels ter determinatie Door Avondrood
Nu is het alweer wat ruimer.

Alleen is de vraag of dit topic echt nodig is:
http://forum.waarneming.nl/forum/index.php...topic=3564&st=0

Zou je dan niet beter een link naar http://marken.hef.kun.nl/paddos kunnen plaatsen?
Staat alles ook op, en is niet een nieuwe topic voor nodig.
Groet,
Tymo

Corryabbink

Hallo Tymo,

Een goed idee de laatste link is vollediger.

Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Arno van Stipdonk

#12
Ben ik het ook wel mee eens.

Het ziet er al een stuk opgeruimder uit en we hebben weer wat overzicht. :duim:
Bedankt Tymo!

Corryabbink

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijn Paddestoelenboek binnengekregen. De Vermeulen uit België. Daarmee ben ik ontzettend blij. Nu heb ik tenminste sleutels. Voor een beginner onmisbaar.
Volgend seizoen kan ik met een sleutel werken en dan blijven er nog genoeg vragen over. Het was zo zeggen ze wel het laatste exemplaar. Ik ben dus een geluksvogel. Wel heb ik er meer dan 7 weken op moeten wachten maar dat was het wel waard. Misschien komt er een herdruk.

Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Arno van Stipdonk

Leuk Corry! Hopelijk heb je er veel plezier mee. Staan er veel soorten in beschreven met foto's?

Vandaag heb ik een berichtje ontvangen dat er twee boeken binnen zijn van de serie van Neerlandica. Deel 1 en 4. Mmmm. Maar hopen dat de rest ook nog komt, zijn er geloof ik al 6 van uitgekomen.

Corryabbink

Hallo allemaal,

Het kan dan wel niet zo gezellig zijn ik ben voor mijn gevoel iets opgeschoten op het forum. Niet omdat er een soort van mij benoemd werd maar omdat ik mijn aandacht beter kon richten op de vraagpaddestoelen. Uiteindelijk gaat het mij om kennis te verwerven op een ontspannen manier.

:lol: Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Corryabbink

Hallo Arno,

Hier wordt het een zooi natuurlijk maar dat mag ook :P

De Vermeulen bevat heel veel simpele sleutels in het Nederlands. Een goede uitleg. Is er helemaal op gericht om er met zichtbare kenmerken uit te komen voor zover mogelijk.  Bijna geen foto's maar die zijn overal te vinden.
Min of meer als een flora voor planten. (minder tekeningen).

Lijkt mij uitstekend mee te werken.

Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Arno van Stipdonk

CiteerDe Vermeulen bevat heel veel simpele sleutels in het Nederlands. Een goede uitleg. Is er helemaal op gericht om er met zichtbare kenmerken uit te komen voor zover mogelijk.  Bijna geen foto's maar die zijn overal te vinden.
Min of meer als een flora voor planten. (minder tekeningen).

Lijkt mij uitstekend mee te werken.

Leuk. Het is erg lastig om goede boeken te kunnen kopen. Het min of meer kopen wat je kopen kunt. Maar je hebt er in ieder geval weer een mooi exemplaar bij!

Windekind

Die paddestoelen zijn toch dramatisch. ?!
Hoorde recent nog van een collega dat iemand die ik ken  geprobeert heeft om mycelia van mycorrhiza-paddestoelen te onderscheiden; microscopisch dus  !!!;    mislukt !!!!


Groet

EP
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Arno van Stipdonk

Ja Elmar, maar zover zijn wij nog niet. We zijn nog vol goede moed!
Ze zijn idd erg lastig, je hebt ontzettend veel soorten. Op een of andere manier trekt me dat juist. Er valt nog heel veel te leren waardoor het leuk blijft.

En dat omgaan met de microscoop, daar wil ik wel een cursus voor gaan volgen. Hopelijk kom ik er dan wel verder mee. Het lijkt me haast ondoenlijk om er zomaar mee te beginnen.

Corryabbink

Hallo allemaal,

Al jaren werk ik met een microscoop. Mossen is goed te doen. Bij paddestoelen kom je zeer veel problemen tegen om een goed preparaat te krijgen. Bovendien moet je dan werken boven de 1000x en dat betekent met olie. Er is me al veel mislukt. Dus Arno als je de kneepjes van het vak wilt leren zou ik maar een cursus volgen. Ik weet niet of ik dat nog doe.....het is vaak ver ergens naar toe en ik heb al zoveel wat ik nog wil doen.

Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

feel4nature

#21
vandaag ben ik naar het leeuwarder bos geweest, vlak bij mijn huis. het is een erg jong productie bos, weinig zwammen dus, maar met sneeuw wel leuke plaatjes....
die wou ik jullie niet onthouden.... we liggen zo vaak op onze knieen fotos te maken van piepkleine zwammen, dat we de omgeving soms vergeten.....ik zou het persoonlijk ook heel leuk vinden fotos te zien van jullie omgeving...als jullie die nog maken dan :D
natuurlijk met groet, Ali.

feel4nature

natuurlijk met groet, Ali.

feel4nature

natuurlijk met groet, Ali.

feel4nature

natuurlijk met groet, Ali.

Corryabbink

#25
Hallo Ali,

Prachtige kiekjes. Ik hou erg van het landschap maar ook van wat erin staat. De laatste tijd was ik zo druk bezig met het het op de foto zetten van allerlei paddestoelen dat ik soms de wereld om me heen vergat. Ik ben nu weer in een toestand beland dat ik de wereld om me heen ook weer zie.
Dit zijn foto's van 2e kerstdag toen ik mijn kleine strooptochtje hield in de Kooiplas het bos tegenover ons huis.
Zo zie ik de Kooiplas op de straat voor ons huis. Bij die berk op de hoek moet ik onder het prikkeldraad door en over een sloot om er in te komen. Altijd lastig want als ik terugga vergeet ik wel eens dat ik na de sloot onder de draad door moet..........
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Corryabbink

#26
En zo zie ik ons huis vanuit de Kooiplas.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Corryabbink

#27
Hier ben ik binnen mijn onderzoeksterrein de Kooiplas. Er zijn geen paden en het middendeel is moerassig.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Corryabbink

#28
Hier het pad rondom de Kooiplas. Het enige pad. Dit was het voor vandaag.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Elachista

Mooie plaatjes idd, ik heb precies hetzelfde - ik fotografeer zóveel, behalve het landschap. Ik heb er wel een paar..

Ali? Deze ken je nog wel he? Op die omgewaaide NAALDBOOM  :gap:



Groet,
Tymo