Welke wolzwever mag dit zijn?

Gestart door edokreuzen, mei 28, 2018, 21:24:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

edokreuzen

Ik zou graag willen weten welke soort dit is mede op advies van David Tempelman. Het betreft deze waarneming:

https://observation.org/waarneming/view/157282712
Wolzwever onbekend - Bombyliidae indet. gezien op 2018-05-26 Spain - Almería
Foto's:




Toelichting:
Omdat ik weinig tot geen kaas gegeten heb van bijen, wespen, vliegen etc. heb ik deze waarneming vooralsnog ingevoerd als Insect (overig) onbekend.

Bij voorbaat dank: Edo Kreuzen.
Pluk de dag én haast u langzaam!!

edokreuzen

Op 27 mei 2018 heb ik een mail naar Betty van Middelkoop gestuurd: "Heb je toevallig ook nog enig idee welke (soort) wolzwever dit is?" Diezelfde morgen kreeg ik een mail van haar als antwoord: "Dag Edo, Wij zijn toevallig nu ook even op vakantie en kan niet zo gemakkelijk kijken, en zoveel verstand heb ik er ook niet van helaas. Je zou kunnen zoeken bij;Galerie du monde des insektes." Daarnet heb ik haar naar aanleiding hiervan geantwoord: "Zojuist bij het archiveren van allerlei mails, die tijdens onze langdurige voorjaarsvakantie naar Spanje én Frankrijk (op de heen- en terugreis) binnengekomen zijn, ben ik er eindelijk toe gekomen om eens een kijkje te nemen op de door jou genoemde website Galerie du monde des insectes. Op grond daarvan ben ik na enig zoekwerk beland bij Cytherea infuscata, waarvan ik denk dat ie aardig in de richting komt van de door ons genomen foto's."
Pluk de dag én haast u langzaam!!