Vergelijken kenmerken van soorten

Gestart door Mark van Veen, december 29, 2005, 10:44:49 AM

Vorige topic - Volgende topic

Mark van Veen

Lieden,

Ter ondersteuning van de determinaties heb ik gezorgd dat determinatie-kenmerken van verscheidene soorten in een tabelvorm vergeleken kunnen worden. Op die manier kun je een aantal soorten naast elkaar zetten en je foto pogen te determineren.

Uiteindelijk wordt dit in de soortinfo-tab geintegreerd. Nu wil ik jullie vragen dit te testen. De volgende links geven een aantal soorten waarmee dit kan:
- vergelijk met Dioctria atricapilla
- vergelijk met paardebijter
- vergelijk met Conops flavipes

Suggesties??
groet,

Mark van Veen

Robert Heemskerk

Dat lijkt me een goed idee!
Misschien kunnen er iets meer foto's bij? ter ondersteuning en iets groter(?)


groet, robert heemskerk

han.endt

Erg handig! Maar die Nederlandse namen bij die roofvliegen...............
Maar de poten van Conops quadrifasciatus zijn toch wat roodaangelopen en niet echt geel?

Mark van Veen

#3
Han, je kunt altijd latijn uit de taalbox kiezen, dan ben je helemaal over op latijn. Dat werkt sinds vanmiddag. Een kennis van mij, ex-leraar, benadrukt altijd dat voor veel mensen de Nederlandse naam het makkelijkst blijft hangen, vandaar mijn poging Nederlandse namen toe te voegen.

Mocht je verbeteringen of aanvullingen hebben: moderators en adminnen kunnen via de moderator-tab bij de soort de kenmerken aanpassen of toevoegen.

Ik voeg onderaan een link 'nadere informatie' toe. De foto's zijn zo klein omdat ik zo veel mogelijk soorten op 1 pagina wil kunnen laden. De foto's beperken dat doordat een kolom nooit smaller dan een foto kan worden.
groet,

Mark van Veen

Jan Zwaaneveld

Ja, dit vind ik een geweldige optie.
Misschien de foto's 'aanklikbaar' maken (zodat ze groter worden als je ze aanklikt)?

Groeten, Jan
Lekker vogelen (mijn vogelblog)