Welke vogel maakt dit geluid?

Gestart door SonjaK, mei 26, 2018, 15:58:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

SonjaK

Vogel zit in de Dordtse Biesbosch in de bossages achter spoorlijn (helaas).
Ik heb twee filmpjes gemaakt. Ik bedoel dus het ratelende geluid.
In filmpje 1523 is goed te horen dat er echt een begin en een eind zit aan de melodie. Het ging aan één stuk door met korte pauzes.
https://www.flickr.com/photos/142068906@N02/

H Timans

Ik denk een bosrietzanger, al ben ik geen expert met zang. Wel zie ik dat:
- De omgeving geschikt is voor bosrietzanger en minder voor rietzanger
- De zang is gevarieerd, met een ratelende boventoon. Deze ratels vind ik passend bij bosrietzanger.

Ben benieuwd wat anderen hiervan maken.
Mvg Harold Timans

frankneijts

Zou hier toch een Rietzanger van maken, zeker als het op deze manier "aan één stuk door ging..". Bosriet zou al snel in allerlei andere variaties 'vervallen'..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

HPM

Het is geen Rietzanger en geen Bosrietzanger. Het klinkt als een soort alarmroep maar de opname is te slecht om er meer van te maken.
Herman van der Meer

SonjaK

Bedankt voor de reacties alvast. De opnames zijn inderdaad slecht door veel bijgeluiden. Toch is de vogel dacht ik op sommige momenten wel echt goed hoorbaar. Zeker aan het eind van het eerste filmpje. Rietzangers zitten er in de buurt veel maar die maken een gevarieerder geluid met krassende delen ertussen. Dat deed deze niet. Dit was echt constant hetzelfde stukje met een duidelijk begin en een eind.
Ik loop er vaker dus ik zal er eens op letten of ik een betere opname kan maken maar dat is daar zeer lastig ivm verkeer.

HPM

Bijgeluiden zijn niet zo erg als het doelgeluid maar duidelijk is. Dat is heel zacht.
Herman van der Meer

SonjaK

Ja, daar heb je gelijk in. Ik ben net teruggegaan. Hij zit er weer/nog. Ik kan niet dichterbij dus het geluid wil niet harder. Ik kan het een keer vroeg in de ochtend proberen en dan met mijn camera ipv telefoon.
https://www.flickr.com/photos/142068906@N02/28494533248/in/dateposted-public/