Hoofdmenu

Waarneming invoeren.

Gestart door pino10, juni 16, 2018, 17:09:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

pino10

Waarom moet ik mijn waarneming eerst invoeren voordat ik advies kan vragen? Wanneer ik niet zeker ben van een waarneming is het toch niet raar dat ik eerst de mening van een ervaren vogelaar raad pleeg? en daarna pas invullen. anders vul je hem in en moet je later wijzigen, dat is niet handig.
Misschien zie ik het verkeert, misschien dat iemand mij dit kan uitleggen.

Gr. Eric

hiskodevries

Eric, dat is verder aan jouw, maar als je eerst de waarneming invoert met bewijsmateriaal kan iedereen daar op reageren . Via het forum heb je een beperkter publiek . Verder is dan de lokatie en de datum bekend. Beide ook determinerende factoren
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Frank van de Putte

Je kunt je waarneming gewoon invoeren als "vogel onbekend", dan is direct de locatie te zien, dat is vaak nuttig, en dat wordt heel vaak vergeten bij vragen op het forum.

Die werkwijze wordt ook veel gebruikt bij andere soortgroepen, zo kun je bv ook "kever-vlieg-wants-plant onbekend" invoeren, als je de soort niet weet.
En na het invoeren kun je de vraag op het forum stellen.

Dat scheelt ook weer een dubbele upload van de foto's, 1x op het forum, en 1x op Waarneming.nl.
Groetjes,

Frank van de Putte

ArjenDrost †

En voorzover ik altijd begrepen heb, is de kwaliteit van de foto's bij waarnemingen hoger dan die op het forum. Bovendien is het voor de site handiger als de foto's in ieder geval bij de waarneming staan (dan kan een admin hem ook goedkeuren). En als je ze en op het forum, en bij de waarneming zet, nemen ze 2x schijfruimte in beslag, wat met de vele foto's die geplaatst worden niet zo handig is.
Tenslotte kan het handig zijn te zien waar en wanneer je een vogel gezien hebt om te helpen bij de determinatie.

Groeten, Arjen

pino10

Allemaal bedankt voor de uitleg. Nu begrijp ik het en zal het de volgende keer op deze manier doen. Zo heb ik weer wat geleerd.

Gr. Eric