jonge sprinkhaan

Gestart door zakdrager, mei 20, 2018, 04:38:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

zakdrager

Gevonden op 7 mei tijdens een KNNV excursie naar de Looierheide bij Gennep.
Ik weet zelf helaas vrijwel niks van sprinkhanen....

Groet, Henk

Wim Bakker

Een jong knopsprietje. Voer je de waarneming ook in?
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

zakdrager

Wim, ik heb hem ingevoerd omdat je er om vraagt maar normaal voer ik eigenlijk niks in op waarneming.nl. Ik dateer nog van vóór waarneming.nl en heb mijn eigen systeem (en grote achterstanden...).

Groet, Henk

tekenaar

Dat mag natuurlijk, alleen, als je hier iets vraagt, dan is het toch niet zo vreemd als we als wederdienst vragen of je de waarneming ook invoert? Bovendien, dan hebben we er direct alle gegevens bij (datum, vindplaats) en vaak helpt dat enorm bij de determinatie. Tenslotte, zolang je waarnemingen alleen in jou persoonlijke systeem staan, heb alleen jij er iets aan. Maar met 2024 berichten op dit forum zal je deze redenatie niet vreemd zijn.
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

zakdrager

Ik ken de redenatie en ik snap heel goed dat veel mensen een directe koppeling maken tussen waarneming.nl en het forum. Is prima en het is vast ook heel praktisch als die manier van werken in je systeem zit.

Maar het moet ook mogelijk zijn vragen op het forum te stellen zonder dat je zelf invoert op waarneming.nl. Iedereen moet zelf weten of hij reageert op zulke verzoeken. Om dan meteen te vragen om een wederdienst... Je kunt mensen ook helpen met hun passie/hobby, gewoon omdat dat leuk is en bevredigend. Ik heb jarenlang geheel om niet en zonder te vragen om een wederdienst kleine vlinders en zakdragers voor andere mensen gedetermineerd op het forum. Ik heb niet voor niets 2000 posts. Ik ben daar om een aantal redenen waar ik verder niet op in ga 5 jaar geleden mee gestopt. En nu stel ik zelf hulpvragen op het forum over soortgroepen waar ik niet in zit.

Niet dat iemand daar iets aan kan doen maar voor mij is het wel een beetje storend dat ik bij elke volgende soortgroep waar ik een vraag stel weer moet uitleggen hoe ik er in zit. Ik heb daar mijn eigen goede redenen voor en ik had al een systeem dus. Waarbij ik overigens periodiek gegevens over bepaalde soortgroepen (bijv kevers en wantsen) lever aan de soortgroepexperts.

Groet, Henk

Wim Bakker

Beste Henk, zoals jij zelf al aangeeft is er een sterke koppeling tussen dit forum en wnl. Als ik het idee heb dat de waarneming niet is ingevoerd dan vraag ik af en toe toch of men de waarneming wil invoeren. Dat moet je zien als een vriendelijk verzoek. Meer niet. De meeste mensen hebben daar begrip voor.
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

zakdrager

Ik ook, hoor, en incidenteel cq op verzoek wil ik best iets invoeren.

Groet, Henk