Spannende aliens in mijn huiskamer

Gestart door Carlijn, februari 01, 2008, 09:01:37 AM

Vorige topic - Volgende topic

Carlijn

Hallo allemaal, ik ben een leek in insecten maar ontzettend onder de indruk als ik bepaalde soorten zie. Mochten ze ergens binnen zitten zet ik ze buiten met een glas en een stuk papier.

Gisteren werd ik verrast door een bezoek van niet 1, maar 3 insecten die ik nooit had gezien. Echt aliens (eigenlijk lijken het natuurlijk allemaal aliens) Ik heb ze meteen gevangen (glas) en vanmorgen wilde ik graag proberen een naam te vinden. Dit lukte echter niet. Mijn vraag is of iemand me kan helpen ze te determineren. Mijn camera ligt bij mijn vriend, die ga ik zo halen. Ben ontiegelijk nieuwsgierig naar de naam. Geen id waarom, heb ik al sinds mijn kindertijd. Hopelijk herkend iemand deze vette bezoekers.

Korte omschrijving (vergeef me voor de simpele omschrijving): Het doet me denken aan een sluipwesp, dit door de vorm van het lichaam. 2 lange gladde antennes, een dunne teruggeklapte korte snuit. kop torso en achterlijf zijn zwart, ogen en poten zijn roestbruin tot rood waarbij de achterste paar poten langer zijn dan de voorpoten.

1 paar vlezige vleugels, meerdere aders en ik zie geen andere vleugels. Ik denk dat de voorste zijn achtergebleven. Geen id hoe je dit onderdeel noemt maar ik noem het even een legbuis? Ze hebben een uitsteeksel (1) aan het abdomen dat ongeveer anderhalf x zo lang is als het beestje zelf.

Ik probeer er nog een goede foto van te maken en zal dan ff uitzoeken of ik die kan plaatsen. Ze zijn erg nerveus dus ik laat ze los als ik niet meteen mijn camera krijg gevonden.

Ok.. dit is wel een lang verhaal geworden.. hopelijk zien jullie me niet als een spammer van dit forum. Ik ben echt serieus op zoek naar een naam of familie. Graag hoor ik van jullie, alvast bedankt!  ^_^  

Carlijn

#1
Mijn excuses voor het plaatsen van mijn bericht op de verkeerde post.