Vuurlibel?

Gestart door ArjenDrost †, mei 13, 2018, 15:26:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

ArjenDrost †

Hi guys

Net terug van de Kaapverdische Eilanden en zit wat door m'n foto's te bladeren. Ik heb deze ter plekke gedetermineerd als een Vuurlibel, maar zit er toch wat gek tegenaan te kijken (en heb geen idee wat er verder op de KV-eilanden voorkomt).

Kan iemand dit bevestigen of verbeteren?

https://observation.org/waarneming/view/155696346
identification uncertain Broad Scarlet - Crocothemis erythraea observed at 2018-05-01 Cape Verde - Santiago - Jardim Botanico
Photos:

Alvast bedankt!

Arjen

Martin Borsboom

Hoi Arjen, ik zie niets wat tegen de vuurlibel pleit. Wel erg rood , zit daar je twijfel?
Groet, Martin

nick w

onze Vuurlibel komt van Kaapstad tot Malmö of daaromtrent voor, en van Portugal tot Iran.

groet,
Nick W

AvanderHeijden

Citaat van: nick w op mei 15, 2018, 20:37:51 PM
onze Vuurlibel komt van Kaapstad tot Malmö of daaromtrent voor, en van Portugal tot Iran.

groet,
Nick W

Nog wel wat (lees: veel) verder dan Iran ook! Hij is bekend van Yunnan, China.

nick w

dat wist ik niet. Apart dat ze daar niet de Oostelijke vuurlibel hebben...

groet,
Nick W

JohanvantBosch

Citaat van: nick w op mei 16, 2018, 20:33:48 PM

groet,
Nick W

Wie zegt dat ze die daar niet hebben?  O0
Er is een overlapgebied waar beide voorkomen. Dat begint in Oost-Turkije, Syrie, en loopt door naar het oosten, maar hoe ver weet ik niet precies.

ArjenDrost †

Citaat van: Martin Borsboom op mei 14, 2018, 18:16:00 PM
Hoi Arjen, ik zie niets wat tegen de vuurlibel pleit. Wel erg rood , zit daar je twijfel?
Ja, denk dat dat het idd is. Maar ging er al vanuit dat deze het was, ok had idd al gezien dat hij daar voorkwam.

Bedankt in ieder geval!

Groeten, Arjen

AvanderHeijden

Citaat van: JohanvantBosch op mei 17, 2018, 11:45:28 AM
Citaat van: nick w op mei 16, 2018, 20:33:48 PM

groet,
Nick W

Wie zegt dat ze die daar niet hebben?  O0
Er is een overlapgebied waar beide voorkomen. Dat begint in Oost-Turkije, Syrie, en loopt door naar het oosten, maar hoe ver weet ik niet precies.

Sowieso t/m Bhutan. In de Himalaya zou erythraea hoger zitten en servilia lager. Ik heb in Nepal alleen beesten gezien die ik op basis van hun donkere lengtestreep zou aanmerken als servilia.