Vogelgeluiden

Gestart door Freerk, mei 05, 2018, 11:24:46 AM

Vorige topic - Volgende topic

Freerk

Tot voor kort gebruikte ik de app "vogelgeluiden" van M.Groeneveld. werkte erg prettig, je kon er zelfs een eigen bestandje van geluiden op opslaan, zodat je niet afhankelijk was van internetverbinding.
Helaas werkt deze app al een tijdje niet goed meer.
Wie heeft een goed alternatief voor deze app?
met vr groet
Freddy
Freddy de Boer

jeroen vinke

De app, 'vogelzang' vind ik persoonlijk heel fijn. De geluiden zijn kraakhelder. Daarnaast heb je bij vogels met een breed scala aan geluiden vaak ook meerdere geluiden in de app. Koolmees heeft in de app 7 verschillende riedeltjes en boomklever 6, waar minder muziekale vogels vaak de zang en contactroep hebben. Voordeel is wel dat er geen geluidstypes dubbel op zitten en je hebt geen internet nodig. Ze hebben echter niet alle vogels, maar dat zijn vogels die je ook niets snel zou horen (van de eenden hebben ze alleen de smient bijvoorbeeld. Alsnog in totaal 200 soorten. Soms sluit de app zichzelf af maar dat zou ook aan mijn telefoon kunnen liggen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

Bart van Hoogstraten

Als je ObsMapp installeert en multimedia downloadt heb je alle vogelgeluiden gratis en off-line bij de hand.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

HPM

Citaat van: jeroen vinke op mei 05, 2018, 16:16:35 PM
...
van de eenden hebben ze alleen de smient bijvoorbeeld. ...

Terwijl de meeste eenden toch prima aan het geluid zijn te herkennen. Misschien wel gemakkelijker dan sommige zangvogels.
Herman van der Meer

Freerk

Ok bedankt, heb Obsmapp geinstalleerd maar heb het idee dat mijn mob dit niet aankan, bij downloaden Multimedia blijft hij bij de "k" hangen.
gr
Freddy
Freddy de Boer

Freerk

Nog even: App nu op de tablet, dit werkt perfect, mooie app
gr
Freddy
Freddy de Boer