Waar melden ven geringde meeuwen.

Gestart door JeroenBes, december 21, 2007, 20:07:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

JeroenBes

Ik heb vandaag in Hoek van holland 2 geringde meeuwen wargenomen.

Zie : http://waarneming.nl/wn_details.php?id=3300247

Waar kan ik een email heen sturen met alle info ?

Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

Ies Meulmeester

#1
Die metalen ring(3271) kan via Vogeltrekstation.nl  (moet je wel de complete ring hebben afgelezen!!). En geel E139 kan naar: norman.vanswelm 'apenstaartje' wxs.nl.

JeroenBes

#2
CiteerDie metalen ring(3271) kan via Vogeltrekstation.nl  (moet je wel de complete ring hebben afgelezen!!). En geel E139 kan naar: norman.vanswelm 'apenstaartje' wxs.nl.
Ies bedankt voor je snelle antwoord.

Ik ga norman zeker effe een mailtje sturen.

En wat betreft die andere ring van de foto , ik heb DB 271 afgelezen.
Is dit voldoende informatie of staat er nog meer op zo'n ring ??

Het lijkt wel of er Rechtsboven op de foto op de ring PARIS staat..
Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

ruud_altenburg

#3
Ik denk dat het een Parijs ring is (zie http://www.holmer.nl/Large%20Gulls.htm) en dan is de aflezing incompleet. Jammer, want Franse Zilvers zie je niet vaak!
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

JeroenBes

CiteerJammer, want Franse Zilvers zie je niet vaak!
Inderdaad jammer Ruud.

Had mijn scoop net inde aanslag toen de meeuw werdt wegejaagd door een paar jonge 1ste jaars snotapen.


Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

Pim Wolf

en ook de meeste andere kleurringprojecten (van meer dan alleen meeuwen) kun je zelf vinden op www.cr-birding.be, zegt het voort, zegt het voort....

pim

Mars Muusse

#6
Hoi Jeroen,

Je bent al een heel eind hoor, maar je hebt de ring niet zo heel goed afgelezen. ;-)
Er staat waarschijnlijk niet DB271, maar de ring eindigt op 08271. Dan mis je nog maar 1 cijfer vooraan, welke wellicht een 5 wordt. Bovendien horen er twee letters voor te staan bij een Franse ring. Omdat het hier een smalle tibia-ring is, zijn die letters mogelijk EA (dit zijn 8 mm ringen in Frankrijk, CA ringen zijn 10 mm, DA ringen zijn slobbers, 12 mm).
Je hebt dan dus EA 508271.
Helaas veel speculaties; morgen moet je dus toch weer de pier op in de kou ben ik bang... En nu maar hopen dat ie als pullus is geringd ;-)

Mars

theomuusse

Ik stem op DA 208271, wintervangst rond Calais!
Theo

JeroenBes

Hoi mars en theo.

had effe niet gekeken op deze forum maar er is weer druk gereageerd op mijn ringetje.
Ik wist niet dat er een heel 'boek' op zo'n ringetje geschreven was.

Ik heb de foto's nog eens goed bekeken en ben er uit dat het nummer eindigd op 8271.
Maar ja dat hadden jullie ook al gezien geloof ik.
Trouwens denk ik dat de voorste twee letters inderdaad DA waren.

CiteerEn nu maar hopen dat ie als pullus is geringd

Misschien nog een stommme vraag aan Mars wat bedoel je met pullus ??


Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

theomuusse

Als niet-vliegvlug jong.
Ofwel, dan weet je zeker dat hij op de ringplaats is geboren.
Dat weet je niet als hij is geringd op bijv 23 december 2001.
Theo

JeroenBes

CiteerAls niet-vliegvlug jong.
Ofwel, dan weet je zeker dat hij op de ringplaats is geboren.
Dat weet je niet als hij is geringd op bijv 23 december 2001.
Theo
OK Theo
en bedankt voor de info..........

:rolleyes:

Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

Roland-Jan Buijs

CiteerIk heb vandaag in Hoek van holland 2 geringde meeuwen wargenomen.

Zie : http://waarneming.nl/wn_details.php?id=3300247

Waar kan ik een email heen sturen met alle info ?
Beste Jeroen

Het is inderdaad een Parijs ring echter is het volledige ringnummer niet DB271 maar ois-MUSEUM-Paris DA 208271, dit nummer kun je melden via de site van het Vogeltrekstation.

De andere meeuw is inderdaad van Norman waar Ies je al een emailadres van heeft toegestuurd


Groetjes

RJ

Roland-Jan Buijs

Citeer
CiteerIk heb vandaag in Hoek van holland 2 geringde meeuwen wargenomen.

Zie : http://waarneming.nl/wn_details.php?id=3300247

Waar kan ik een email heen sturen met alle info ?
Beste Jeroen

Het is inderdaad een Parijs ring echter is het volledige ringnummer niet DB271 maar ois-MUSEUM-Paris DA 208271, dit nummer kun je melden via de site van het Vogeltrekstation.

De andere meeuw is inderdaad van Norman waar Ies je al een emailadres van heeft toegestuurd


Groetjes

RJ
Hoi Jeroen


Heb net mijn database geraadpleegd en zie dat het een bekende van mij is  :duim:

geringd op 4 november 1996 te Boulogne-sur-Mer als adult (botulisme slachtoffer) door Camille Duponcheel, en door mij op 16 maart 2004 afgelezen op de vuiloverslag in Breda


als je mij je email adres stuur zend ik je een officiele life-list van deze vogel uit mijn database

Groeten,

RJ

Mars Muusse

Citeerik heb DB 271 afgelezen.
Is dit voldoende informatie of staat er nog meer op zo'n ring ??

dat ging toch een paar jaar geleden wel anders! Je hebt maar 3 cijfers correct van de volledige DA 208271, en via Waarneming.nl krijg je gewoon de rest cadeau... Wat een medium!

Mars

JeroenBes

Citeer
Citeerik heb DB 271 afgelezen.
Is dit voldoende informatie of staat er nog meer op zo'n ring ??

dat ging toch een paar jaar geleden wel anders! Je hebt maar 3 cijfers correct van de volledige DA 208271, en via Waarneming.nl krijg je gewoon de rest cadeau... Wat een medium!

Mars
JA, mannen.

Ik ben jullie allen zeer dankbaar dat jullie dit mysterie opgelost hebben voor mij. :duim:
Ik heb Roland-Jan mijn emailadres al door gezonden.
Ik ga de ring nog melden op vogeltreksite, maar wacht eerst het mailtje van Roland-Jan af.

Zodra ik meer weet vermeld ik het hier weer op de forum.

Fijne dagen allemaal en tot later.


Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

JeroenBes

#15
Ik heb een vraag betreffende de geringde franse meeuw.
Ik heb deze ring gemeld op 27-12-07 via www.vogeltrekstation.nl, en heb toen het volgende emailtje teruggekregen dat ik hem aan gemeld had.

CiteerHartelijk dank voor uw melding van een geringde vogel. Dergelijke meldingen zijn van groot belang voor gegevens over trek en overleving. We kunnen uw melding daarvoor goed gebruiken.

U hebt uw melding gedaan mbv een website van EURING (de organisatie van alle Europese Ringcentrales). Uw melding is doorgestuurd naar de juiste Ringcentrale. Zij zoeken de gegevens over het aanleggen van de ring erbij en zullen u daarvan bericht sturen. Als u in een later stadium navraag wilt doen over deze ring moet u zich wenden tot de Ringcentrale waar hier beneden de gegevens van staan.

Bewaar aub de ring voor het geval wij later nog informatie moeten controleren.

De informatie die u hebt doorgegeven staat hieronder weergegeven. Als u daarin fouten aantreft breng dan svp de juiste Ringcentrale daarvan op de hoogte.


Case Postale 51, 55 rue Buffon, 75005 Paris, France
bagues@mnhn.fr
   Query   Response
1   Transaction  MRING1198519627514-DA 208271
2   volledige naam   Jeroen Bes
3a   adres 1   
3b   adres 2   
3c   adres 3   
3d   adres 4   
4   postcode   
5   e-mail   
6   Land   NL
7   Nummer van de metalen ring   DA 208271
8a   Het adres op de ring   FRP
8b   Indien anders, beschrijf dan svp het adres want op de ring vermeld staat.   null
9   Vogelsoort (als u dat weet)   Zilvermeeuw
10   Geslacht van de vogel (als u dat weet)   U
11   leeftijd van de vogel (als u dat weet)   adult - winterkleed
12a   was de vogel -   alive
12b   hoe lang was de vogel dood?   -
13a   Wat is er met de vogel gebeurd? (b.v. gepakt door de kat, verkeersslachtoffer, olieslachtoffer op het strand)   -
13b   Wat is er met de vogel gebeurd? (b.v. binnen gevlogen, verward in een tuinnet, verdoofd na tegen een raam gevlogen - later weer losgelaten   Vogel levend waargenomen op koningin emmaboulevard te Hoek van Holland. Ring kunnen aflezen. Daarna is de vogel weggevlogen en niet meer terug gevonden.
13c   Geef, indien mogelijk, meer details over de omstandigheden   -
14   Land   NL
15   provincie   Zuid Holland
16a   plaats   Hoek van Holland
16b   extra informatie wat betreft de plaats   Koningin Emma Boulevard / nabij vispaleis ter plekke
17   coördinaten   
18a   datum (dd/mm/jjjj)   21/12/2007
18b   datum (ongeveer)   
19   Noteer in dit veld naar wens opmerkingen welke voor de verwerking van uw terugmelding van belang kunnen zijn   Voor eventuele vragen en meldingen betreffende datum van ringing, waar de vogel allemaal is waargenomen enz. enz. kunt u melden/stellen via mijn e-mailadres. Groeten en fijne kerstdagen en een zalig nieuwjaar. Jeroen Bes...
20   Lan   NL

Tot op heden heb ik nog steeds geen antwoord gekregen.

Mijn vraag is nu : Duurt dit altijd zo lang of krijg ik helemaal geen antwoord verder ???
Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

Jeroen Nagtegaal

Tja ik heb ooit een Belgische Kleuring (Nijlgans) afgelzen en een Spaanse kleuring(Ooienvaar) afgelezen, Nooit wat van gehoord.. Zijn al ruim een half jaar oud,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Pim Wolf

De Franse centrale is weer op het goede pad maar het kan een tijdje duren. Geduld loont altijd, alleen duurde het wel meer dan 10 jaar voordat de ringdata van een gemeldde Kemphaan in Zeeland waren.

groeten, pim

andre

En dan Polen , ik wacht al drie jaar op een terugmelding van een Kokmeeuw .
Als er nog meer Polen in west Europa gaan werken ben ik bang dat het allemaal nog langer gaat duren  :(

Andre
Andre Boven

ruud_altenburg

Alle Kokmeeuwen kun je direct sturen naar Frank Majoor (f.majoor5 [at] upcmail.nl). Als Frank de vogel ook gezien heeft (en die kans is niet gering) krijg je meteen de life history.
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Tukkerbird

Vorig jaar deze kokmeeuw met zwarte ring{A1S4} doorgestuurd naar Duitsland,ook nooit iets van weer gehoord.

P1234

#21
Ik heb op 22 januari een adulte Stormmeeuw afgelezen bij de Hoornse Meer, met een witte ring met zwarte letters en cijfers links EH-07. Waar kan ik deze melden?

EDIT: ben inmiddels via cr-birding.be bij Roland-Jan Buijs in Oud-Vossemeer terecht gekomen en heb hem een mailtje gestuurd.
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

Tukkerbird

Ik heb vandaag bericht gekregen van de kokmeeuw met zwarte ring{A1S4}toevalliger kan het niet,duurde even maar toch.
Deze meeuw is geringd in het Zwillbrocker venn.

andre

#23
Peter

volgens mij kan die Stormmeeuw ook gewoon naar Frank .
Het beest is trouwens al een tijdje aanwezig hier en is ook al door mij gezien .

Andre
Andre Boven

theomuusse

CiteerIk heb op 22 januari een adulte Stormmeeuw afgelezen bij de Hoornse Meer, met een witte ring met zwarte letters en cijfers links EH-07. Waar kan ik deze melden?

EDIT: ben inmiddels via cr-birding.be bij Roland-Jan Buijs in Oud-Vossemeer terecht gekomen en heb hem een mailtje gestuurd.
Deze is denk ik niet van Buijs...
Theo