Vogelen in Spanje

Gestart door Hester, december 27, 2005, 13:42:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hester

Ik ga begin februari naar Marbella en zoek eigenlijk informatie over mooie vogelgebieden en wat voor vogels er te zien zijn.
Wie heeft er een idee?

P.s. Ik heb gezocht op dit forum en op de web-site maar zonder resultaat, misschien een idee om ook onderwerpen op het gebied van vogelen in het buitenland aan de aandacht te brengen?

Hester

laatvlieger

#1
Ik ben zoiets begonnen op deze site een tijd geleden al, maar daar werd niet bijzonder heftig op gereageerd.

het zal hier vast nog wel ergens op het forum staan maar ik zou ook niet meer weten waaronder ik het destijds geplaatst had. O.a. een link naar spanje.

hmmm ik denk dat er een forum kopje is verdwenen.. weet de titel niet meer maar daar had ik ook leuke links verzameld voor kinderen... die zijn nu ook weg??
edit: nee even gezocht op eigen toegevoegde stukjes op dit forum en uiteindelijk gevonden.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

laatvlieger

Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Hester

Bedankt! Dit is wat ik zoek.
(Nu alleen nog even spaans gaan leren.)

groetjes

JohanvantBosch

Hester,

Misschien kun je in het boek Where to watch birds in Spain kijken.
Zelf hebben wij (tijdens een vogelvakantie) vorig jaar o.a. het volgende boek gebruikt:
Where to Watch Birds in Southern and Western Spain
by Ernest Garcia and Andrew Patterson
Wij zijn toen niet in de omgeving van Marbella geweest, maar wel in Andalusie - o.a. Coto DoƱana - een heel gaaf gebied, maar ik weet niet hoe het in de winter is.

Je kunt ook zoeken in verslagen van mensen die in de omgeving geweest zijn. Een aardige website om verslagen te zoeken is eurobirding.com.

Ik denk dat hoeveel je vindt wel afhankelijk is van:
- op welke manier je naar vogels wilt gaan kijken (gericht of gewoon lekker wandelen)
- wat je als de omgeving van Marbella beschouwt (omtrek)

Succes!
Johan

Christian

Hier wat trip-reports.
Wel van heel Andalucia maar er zit vast wat bij wat er vlak bij ligt  ^_^  
Christian Brinkman