Hoofdmenu

lenteroffels

Gestart door Imperator, januari 27, 2008, 19:53:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Imperator

Dat al een week de boerenkrokussen in mijn gazon bloeien,het longkruid al bloeitl sta ik niet meer van te kijken, maar nu al de krabbescheer in mijn vijver boven water, heb ik toch niet eerder gezien.  
vriendelijke groet,

Trees

vuurvlinder

Ik heb al bloeiende narcissen in de tuin.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

oostsouburg

CiteerIk heb al bloeiende narcissen in de tuin.
En wat dacht je van de crucusjes die zijn ook overal te zien, zelfs mijn rozenstruiken zijn a volop aan het uitlopen terwijl ze nog gesnoeit moeten worden maar daar wacht ik nog even mee want je weet maar nooit.

dutchway

#3
Ik kwam gisteren al vollop in bloei staand speenkruid tegen vond ik ook best wel vroeg.
En inderdaad bloeien de crocussen hier ook al op verschillende plaatsen
Ik heb ook al verschillende bomen in de bloesem zien staan.
Zingende merels om vijf uur in de ochtend.
Kikkers in mijn tuin zijn ook al weer actief.
En een fuut was al vollop in bruidstoilet.
Yipee! de lente komt er aan.
Wel wat vroeg....
Groeten van Lia

Robert Heemskerk

#4
Ja, ik had ook een Merel die deze week een paar keer heel vroeg in de ochtend in mijn straat aan het zingen was (en dat is niet ieder jaar zo hier).
Verder vechtende meerkoeten in de nacht, lijkt me ook iets van territoriumgevechten..?
Ook al Elzenkatjes, Hazelaar en Wilg in bloei gezien in het Amsterdamse bos. Uitlopende Vlier en een tak van de Gewone Es die ik uit het bos meenam (restant van de houtkap) krijgt nu ook een bloesem. (Maar die staat nu in de warme huiskamer!)

Ted van der Knaap

afgelopen zondag 3 feb. in de omg. Schijf/Achtmaal (N-Br.) mijn eerste lammetje van 2008 gesignaleerd!!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Ted van der Knaap

..vanmiddag (10 feb.) tijdens een heerlijke fietstocht in prachtig "lente"weer in het Westland 3 lammetjes met moeders
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

michel.wissink

Tja, de geboorte van lammetjes is natuurlijk te plannen; mijn schoonouders op de boerderij kregen altijd lammetjes tussen Kerst en Oud & Nieuw (want dan had mijn schoonvader er iets meer tijd voor).
Begin afgelopen week heb ik een meerkoet-kuikentje gezien.
En wat de bloemen betreft: de afgelopen 2 dagen zijn er uiteraard massa's bollen 'ontploft'!
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

frankw

gisteren zomertaling gezien.. :blink:  

Robert Heemskerk

Ik ook! - in mijn vogelgids  :lol:  

frankw

:lol:

deze zaten wel echt buiten ;)  

GijsB

vandaag 2 parende waterhoentjes in de sneeuw gezien
valt dit onder ook lenteroffels :D  
Gijs