Korstzwam.....

Gestart door Gert Kremer, januari 26, 2008, 17:49:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Hallo,
Is hier wat over te zeggen. smaakt beetje scherp.
dun korstzwammetje, geel/lichtbruin, kleur niet met druk, bloed ook niet. zit wel wat roodbruin op randen.

materiaal is droog aanwezig. (voor de liefhebbers met een  :mic ).
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Ismael

heeftie ook een geur? Hij lijkt op de ziekenhuisboomkorst, en ja ik lees net in Coolia4 2007 blz190 tabel 1 dat deze ook op jeneverbes voorkomt. Hier staan meerderre korsten in die op jeneverbes voorkomt en dan raadt je het eigenlijk al.... :mic  
Groeten Ismaƫl Wind

Gert Kremer

Dat zoek ik morgen maar even uit, moet alles om zetten he ;)

:mic heb ik niet, wel'n loepie  :lol:  
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Nico Dam

Gert,
Ismael is de enige die (weliswaar tegen beter weten in, zegt hij) nog steeds denkt dat Korstzwammen zonder microscoop met zekerheid op naam te brengen zijn. Niet aan mee doen, stel ik voor.
Groet,
Nico