Hoofdmenu

Is dit een rat?

Gestart door lierop, mei 02, 2018, 18:19:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

lierop

Liep ineens in onze tuin. het mandje waar hij/zij tegenstaat is ongeveer 15cm hoog. Het lijkt mij een rat. voor een muis lijkt hij mij te groot maar ik heb er niet veel verstand van. Foto oploaden ging niet helemaal goed nu staat er 2x dezelfde en ik krijg er eentje niet weg.

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/155759259
onzeker Rat onbekend - Rattus spec. gezien op 2018-05-02 Zwolle - Zuid
Foto's:




bij voorbaat dank W. van Lierop



Rob Koelman

Inderdaad een rat. Gaat om bruine rat (Rattus norvegicus)...
Met vriendelijke groet, Rob

lierop

Dank je voor de snelle reactie. Hoopte al dat hij te herkennen was door alleen het deel te uploaden waar hij opstond. Hebben wij weer.....rat in de tuin

Rob Koelman

Citaat van: lierop op mei 02, 2018, 18:19:24 PMFoto oploaden ging niet helemaal goed nu staat er 2x dezelfde en ik krijg er eentje niet weg.

Ga via Mijn waarneming.nl naar Mijn Foto's. Zoek de foto die je wilt verwijderen en klik op het rode kruis bij deze foto. Gevraagd wordt dan om de verwijdering te bevestigen. Daarna is de foto verwijderd.
Met vriendelijke groet, Rob

Rob Koelman

Citaat van: lierop op mei 02, 2018, 18:29:54 PMHebben wij weer.....rat in de tuin

Zolang het er niet te veel zijn geen enkele probleem en juist interessante dieren waar je prima van kunt genieten.

(Vooral niet voeren dus, dan worden het er al heel snel teveel...  ;) )
Met vriendelijke groet, Rob

lierop

Citaat van: Rob Koelman op mei 02, 2018, 18:37:54 PM
Citaat van: lierop op mei 02, 2018, 18:19:24 PMFoto oploaden ging niet helemaal goed nu staat er 2x dezelfde en ik krijg er eentje niet weg.

Ga via Mijn waarneming.nl naar Mijn Foto's. Zoek de foto die je wilt verwijderen en klik op het rode kruis bij deze foto. Gevraagd wordt dan om de verwijdering te bevestigen. Daarna is de foto verwijderd.

Dank je, zo moeilijk was het nou ook weer niet   :)