gekraagde roodstaart op Helgoland geringd

Gestart door Bep van Pelt-Verkuil, april 27, 2018, 15:54:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bep van Pelt-Verkuil

Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/155467002
Gekraagde Roodstaart - Phoenicurus phoenicurus gezien op 2018-04-15 BRD - Helgoland - Unterland
Foto's:


Toelichting:
hij had een ring maar ik kan hem niet helemaal aflezen; heb foto's van de ringen en de hele vogel
bij voorbaat dank Bep van Pelt-Verkuil

Ik kom op iets van
907740
LMEGOL
GEMAL

Het was dus op Helgoland. Er is daar een vogelstation dus er zal wel veel worden geringd. Ik kan op hun contactformulier alleen geen foto's uploaden

frankmeer

Er worden op jaarbasis inderdaad heel wat vogels geringd op Helgoland. Ook dit lijkt me een lokaal geringde vogel, met op de ringen de tekst 'Helgoland Germania'. Ik denk dat dit de tekst is die je hebt gefotografeerd. Overigens wordt dit type ringen van de ringcentrale Helgoland ook op andere plaatsen in westelijk Duitsland gebruikt.
Frank van der Meer

Bep van Pelt-Verkuil

Wat leuk te weten; ik heb ook naar Helgoland gemaild, maar ik kan daar geen foto's naar uploaden. Ik heb de link in observado.org gegeven. Ben benieuwd of ik wat hoor.
We hebben er enkele dagen rondgelopen en we zagen inderdaad redelijk veel geringde vogels (steenlopers, witte kwikstaart (2X), drieteenstrandloper).
Groet Bep

PS ik meende dat er ook cijfers op stonden zouden ze nog wat mee kunnen?

frankmeer

Ja er staat inderdaad ook een reeks van 7 cijfers op de ringen, aan de hand hiervan kan een waarneming worden herleid naar een individu. Als je met zekerheid 907740 kunt aflezen, mis je dus nog één cijfertje.
Frank van der Meer

Bep van Pelt-Verkuil

In Helgoland weten ze vast dat ene cijfertje terug te vinden als ze weten dat het een gekraagde roodstaart is...

mgieskens

Citaat van: Bep van Pelt-Verkuil op april 30, 2018, 18:37:57 PM
In Helgoland weten ze vast dat ene cijfertje terug te vinden als ze weten dat het een gekraagde roodstaart is...
Zal er vanaf hangen of het om het eerste of het laatste cijfer gaat. Als ze een serie uitgeven/gebruiken voor Gekraagde Roodstaarten, dan zal vooral het laatste cijfer(s) van belang zijn voor het identificeren van het individu.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Johan Bos

Het lijkt me meer op: 9027749

Begint zeker met 90 (foto 2,3)
Na de 0 lijkt een 2 te komen (foto 2,3)
Op foto 5: 2774 lijkt me
Op foto 4: 749 lijkt me



Groet,
Johan


Cygnus

Op een Helgoland-ring van deze ringmaat staan niet 7 maar 8 cijfers.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema