ervaring vogeldeterminatie gids

Gestart door sander bijsterbosch, september 07, 2015, 19:34:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

sander bijsterbosch

Wie heeft er ervaring met de gids vogeldeterminatie?
want misschien wil ik die een keer aanschaffen.
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

Wilfred

#1
Ik heb hem sinds kort.
Heb hem nog niet zoveel gebruikt en kan/mag er nog geen kritisch oordeel over geven.
Mijn eerste indruk:
Deze gids legt voornamelijk de nadruk op soorten en kleden die op elkaar lijken en daar heb ik hem ook voor gekocht.
Dat wordt gedaan middels duidelijke tekeningen en prettig leesbare tekst.
De meeste informatie vindt je na wat speuren ook wel in de ANWB terug.
Het is zeker geen vervanger voor een goede veldgids maar vooral een backupgids voor in je rugzak of een naslagwerk voor thuis.
Geen "must have" maar ook beslist geen miskoop wat mij betreft.
Op Dutch Birding staat een recensie maar die had je waarschijnlijk al gezien:  http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=976

sander bijsterbosch

Citaat van: Wilfred op september 08, 2015, 08:24:39 AM
Ik heb hem sinds kort.
Heb hem nog niet zoveel gebruikt en kan/mag er nog geen kritisch oordeel over geven.
Mijn eerste indruk:
Deze gids legt voornamelijk de nadruk op soorten en kleden die op elkaar lijken en daar heb ik hem ook voor gekocht.
Dat wordt gedaan middels duidelijke tekeningen en prettig leesbare tekst.
De meeste informatie vindt je na wat speuren ook wel in de ANWB terug.
Het is zeker geen vervanger voor een goede veldgids maar vooral een backupgids voor in je rugzak of een naslagwerk voor thuis.
Geen "must have" maar ook beslist geen miskoop wat mij betreft.
Op Dutch Birding staat een recensie maar die had je waarschijnlijk al gezien:  http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=976

oke bedankt heb daar gekeken maar zag ook staan dat de kiekendieven een pen te veel of te weinig hadden.
klopt dat?
gr Sander
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

Wilfred

#3
Citaat van: sander bijsterbosch op september 08, 2015, 17:08:50 PM
Citaat van: Wilfred op september 08, 2015, 08:24:39 AM
Ik heb hem sinds kort.
Heb hem nog niet zoveel gebruikt en kan/mag er nog geen kritisch oordeel over geven.
Mijn eerste indruk:
Deze gids legt voornamelijk de nadruk op soorten en kleden die op elkaar lijken en daar heb ik hem ook voor gekocht.
Dat wordt gedaan middels duidelijke tekeningen en prettig leesbare tekst.
De meeste informatie vindt je na wat speuren ook wel in de ANWB terug.
Het is zeker geen vervanger voor een goede veldgids maar vooral een backupgids voor in je rugzak of een naslagwerk voor thuis.
Geen "must have" maar ook beslist geen miskoop wat mij betreft.
Op Dutch Birding staat een recensie maar die had je waarschijnlijk al gezien:  http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=976

oke bedankt heb daar gekeken maar zag ook staan dat de kiekendieven een pen te veel of te weinig hadden.
klopt dat?
gr Sander

Heb het even nagecheckt. Dat ging over de grauwe en steppe. Toch moeilijk te zien. Niet iets om het boek te laten liggen in elk geval.


SlechtValk

Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.