Welk mini-insect ?

Gestart door Floppy, december 26, 2005, 19:08:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Floppy

In de schuur zag ik op een bord met een restant van een egel (huid met stekels) een zeer klein kevertje o.i.d. lopen, ca. 1 mm groot. Bijgaande foto toont 'm., hoewel de foto helaas niet optimaal geworden is.
Wie heeft een idee wat dit is ?
met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland

Mark van Veen

Dit is een stofluis (uit mijn hoofd Psocoptera oid). Kleine allesetertjes die overal gevonden kunnen worden.
groet,

Mark van Veen

Robert Heemskerk

Stofluis van jouw hoofd Mark?

:o

o nee!


aha!, ik begrijp het nu...  

Mark van Veen

Wacht maar tot je kinderen hebt, dan kan je die luizen ook in het natuurlijk habitat bestuderen  :P  
groet,

Mark van Veen

Date Lutterop


Heren,

Even voor de goede orde: De Hout-, Boek- of Stofluizen (inderdaad Psocoptera) zijn niet verantwoordelijk voor menig jeukend mensenhoofd. Onze hoofdluis behoort samen met zo'n 140-150 verwanten tot de Luizen (Phthiraptera).

Met vriendelijke groet,

Date

Groet,

Date


Robert Heemskerk

#5
Het is een grapje; Mark schreef 'Dit is een stofluis (uit mijn hoofd Psocoptera oid). Kleine allesetertjes die overal gevonden kunnen worden.'

En toen ik dat zag kon ik het niet laten.. :gap:

Maar goed om te weten over die luizen.., ik wist niet dat er zoveel soorten bestonden!

groet, Robert

Floppy

CiteerHeren,

Even voor de goede orde: De Hout-, Boek- of Stofluizen (inderdaad Psocoptera) zijn niet verantwoordelijk voor menig jeukend mensenhoofd. Onze hoofdluis behoort samen met zo'n 140-150 verwanten tot de Luizen (Phthiraptera).

Met vriendelijke groet,

Date
Tjemig, zoals de Duitsers zeggen "Man lernt nie aus".
Weer wat geleerd dus.
Dank. :)  
met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland