Hoofdmenu

Wat is dit?

Gestart door wouterbosgra, januari 24, 2008, 14:23:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

Hoi,

Ik zou zweren dat ik gisteren de eerste inheemse pinguin zag zitten! Helaas keerde ik snel weer terug naar de realiteit, en maakte de laatste foto's voor mijn batterij de pijp aan maarten gaf. Het zal ook es niet.

Helaas heb ik de eend (want dat zal het dan wel zijn) alleen poetsend op de foto, daarna nog wel kunnen bekijken, maar dat was erg lastig door de harde wind. Wat me opviel was de brede snavel, deed me nog het meeste aan het geval van een slobeend denken.

Qua overige features heeft ie wel wat van een scholver, maar toch het allermeest van ... een pinguin!

Wie o wie verklapt me welke, ongetwijfeld voor de hand liggender en vaker in Nederland voorkomende, soort ik heb gezien?

Alvast bedankt!

wouterbosgra

andere foto

steenl

#2
Lijkt mij een juveniele Aalscholver, maar kan ook een poetsende Krakeend zijn.
Pinguïn is het niet  :rolleyes:

laatvlieger

lijkt me een vrouwtje kuifeend
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

RWester

Lijkt mij ook vrouw Kuifeend. Klein (vgl Krakeend) donker eendje met witte buik. Ander vrouwtje Kuif drijft ervoor
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Erwin Reinstra

Ik ga mee voor kuifeend en zet 10 pinguins in.
Met vriendelijke groenten,
Erwin


klaas van haeringen

Ik ga voor reuzenalk :D  

Dorine

Tja, mocht het een pinguin zijn,
dan moet ie toch nog ergens in de buurt zitten,
want die vliegen toch echt niet weg. :grin:
Dorine van Asten
peregrines.nl

ArjenDrost †

Citeerwant die vliegen toch echt niet weg. :grin:
Hoezo vliegen pinguins niet??


GijsB

is dat niet gewoon uit het water omhoog springen?
Gijs

Dorine

WOW wat een schitterende foto.

Vliegende pinguins en nog vastgelegd ook ;)  
Dorine van Asten
peregrines.nl

P1234

't Zou, als het een Pinguïn was, trouwens geen Nederlands unicum zijn! Er is ooit (in september 1981) een dode Pinguïn (een Macaronipinguïn) gevonden op het strand van Schiermonnikoog. De CDNA heeft het aannemelijk geacht dat deze vogel een stukje is meegevaren op een boot; een zogenaamde ship-assisted arrival.
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

Ben Wielstra

Toch knap van zo'n beest om op een boot te geraken.

Weia

Het was een witte boot en ie dacht dat 't een ijsschots was.
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Inge van der Wulp

Weet niet waar deze foto is genomen. Maar zou het niet een zeekoet kunnen zijn? Ik heb mijn familie met een zeekoet wel eens voor de gek kunnen houden namelijk  :wub:  
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

frankmeer

't Ziet eruit als de Huizerpier.
Frank van der Meer

ArjenDrost †

CiteerWeet niet waar deze foto is genomen. Maar zou het niet een zeekoet kunnen zijn? Ik heb mijn familie met een zeekoet wel eens voor de gek kunnen houden namelijk  :wub:
De eerste foto (waar het topic om te doen was) lijkt me inderdaad een Kuifeend. Mijn foto komt uit Antarctica, en daar gaat het dus wel degelijk om Adelie Pinguins.

En Dralion: Ja, het is uiteraard boven het water uitspringen, maar soms kan een beetje humor ook geen kwaad, toch?

wouterbosgra

Frank! Ik sta versteld. Idd de Huizerpier! Echt bizar dat je dat zo kunt zien, of had je bij mijn waarnemingen gesnuffeld?

Bedankt voor alle reacties, ik ga mee in het kuifeend-verhaal. Al hou ik op feestjes en baravonden stug vol dat het een pinguin was natuurlijk.

Dorine

Eerlijk gezegd als je zo naar de foto kijkt vind ik het helemaal niet zo gek
dat je dacht dat het een pinguin is.
Ik denk, dat als ik het gezien zou hebben, ik ook een paar keer door mijn ogen zou hebben gewreven.
De grapjes, vliegende pinguin, moeten m.i. toch wel kunnen bij zo'n onderwerp en
door de schitterende foto van Arjen Drost ben ik eens op zijn site gaan neuzen en
ben ik daar hele mooie dingen tegen gekomen.

groetjes
Dorine van Asten
peregrines.nl

ArjenDrost †

Citeeren door de schitterende foto van Arjen Drost ben ik eens op zijn site gaan neuzen en ben ik daar hele mooie dingen tegen gekomen.
Dank je Dorine, ik ben er zelf ook zeer tevreden over.

frankmeer

CiteerFrank! Ik sta versteld. Idd de Huizerpier! Echt bizar dat je dat zo kunt zien, of had je bij mijn waarnemingen gesnuffeld?

Bedankt voor alle reacties, ik ga mee in het kuifeend-verhaal. Al hou ik op feestjes en baravonden stug vol dat het een pinguin was natuurlijk.
Ik dacht toen ik de foto zag meteen: Dat moet de Huizerpier zijn.
En toen heb ik even bij je waarnemingen gekeken voor bevestiging.
Frank van der Meer

TjeerdBurger

Citeer't Zou, als het een Pinguïn was, trouwens geen Nederlands unicum zijn! Er is ooit (in september 1981) een dode Pinguïn (een Macaronipinguïn) gevonden op het strand van Schiermonnikoog. De CDNA heeft het aannemelijk geacht dat deze vogel een stukje is meegevaren op een boot; een zogenaamde ship-assisted arrival.
tja wat voor n gekke macaroni figuurtjes ze in 1981  wel niet maakten..
heb trouwens wel eens gedroomd dat k een pinguïn ontdekte in een friese sloot  :P