Tamron 70-300 + converter

Gestart door natuurliefhebber, januari 21, 2008, 21:22:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

natuurliefhebber

Ik ben op dit moment in het bezit van een tamron 70-300 lens, maar wil graag wat extra bereik hebben als dat mogelijk is.
Nu heb ik al gekeken naar verschillende extenders.

Nu is mijn vraag: Is een extender een geschikte optie voor de lens? zo ja, welk merk/type?
Heeft iemand hier ervaring mee o.i.d.?

Ben benieuwd naar jullie reacties..

Met vriendelijke groet,
Jenne Meijer

Mijn weblog

Jeroen Nagtegaal

Volgens mij kun je op deze lenzen geen extender gebruiken, alleen eigenlijk tussenringen. Die zover ik weet neit meer verkrijgbaar zijn bij de fotograaf, maar mogelijk nog ergens rondzwerven bij een particulier. Zo is het mij eigenlijk altijd verteld.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

markmeijrink

Tussenringen zijn oa verkrijgbaar bij The digital warehoud (Kenko) ff googelen en je vind 'em wel :duim:  Of bij fotoshop Aalten

Gr Mark

Robert Heemskerk

Ik gebruik ook Extensions van Kenko, werken prima.
Wel goed kijken of ze op je camera en op je lens passen!!
Ik heb ze speciaal voor de Canon eos.

Let er wel op dat het je wat licht kost, zo'n extension..
Ik heb ze van fotokonijnenberg

En volgens mij bedoeld Jeroen een balg, die worden geloof ik niet meer verkocht in de winkel.
Een balg is ideaal maar of het nu praktisch is in het veld?
Bij zo'n balg heb je meestal een rails nodig met statief (lekker sleeeeeeeepppen)

markmeijrink

Zie ook fotoshop Aalten die heeft er nog een paar. (balg)

Mark van Veen

Jeroen zei het al: het is af te raden extenders te gebruiken op die 70-300mm: je verliest veel licht en de beelden worden nooit echt scherp omdat de contrasten heel zzacht worden.
groet,

Mark van Veen

Windekind

Ik heb een goedkope tweedehands converter die ik gekocht heb voor op een 70-300 sigma. leuk om een keer te zien hoe dicht bij je iets kan halen. Maar kwaliteit ...  :censored:  
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins