Welke paddo is dit ?

Gestart door Floppy, december 25, 2005, 19:57:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

Floppy

Vanochtend zag ik dit exemplaartje in het natuurgebied Oranjezon (Walcheren), maar ik kan er helaas geen naam op plakken.
Weet iemand welke paddo dit is ?

 
met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland

Cees Veenema

CiteerVanochtend zag ik dit exemplaartje in het natuurgebied Oranjezon (Walcheren), maar ik kan er helaas geen naam op plakken.
Weet iemand welke paddo dit is ?

Beste Floris,
Onder frequente gebruikers op de paddenstoelensite zijn er die de benaming PADDO niet zo op prijs stellen en vinden dat dit thuis hoort bij lieden die hierin  voornamelijk geinterreseerd zijn voor halucineen gebruik.
Er zijn er ook die het echter nog steeds wel grappig vinden klinken maar omdat dit toch wel het meest serieuze forum is van waarneming.nl kun je hier in het vervolg misschien, wellicht, alsjeblieft, toch rekening mee houden.
Cees
Groet,

Cees

Corryabbink

En dat op 1e Kerstdag :lol:
Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Arno van Stipdonk


Floppy

Citeermaar omdat dit toch wel het meest serieuze forum is van waarneming.nl

oei,... nu is een stammenstrijd tussen de fora te voorzien. ;)

Citeerkun je hier in het vervolg misschien, wellicht, alsjeblieft, toch rekening mee houden.

Geen enkel probleem, Cees.  Het bedoelde woord wekt bij mij geen associaties met hallucinogene effecten, maar, zoals je zegt, is het voor anderen wellicht toch een woord met een negatieve bijklank. Voortaan dus weer paddestoelen.
met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland

Arno van Stipdonk

Cees, mijn reactie was op het commentaar van Corry bedoeld, dit om misverstanden te voorkomen.
Ik had je commentaar niet gelezen. Misschien is het handig om bij een quote niet de plaatjes mee te nemen, dit is nogal onoverzichtelijk, je leest snel over de tekst heen.

Corryabbink

en dat allemaal op 1e Kerstdag en nu de paddestoel nog  :lol:

Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Arno van Stipdonk

Ja, da's een ander verhaal. B)  

Cees Veenema

Citeer
Citeermaar omdat dit toch wel het meest serieuze forum is van waarneming.nl

oei,... nu is een stammenstrijd tussen de fora te voorzien. ;)

Citeerkun je hier in het vervolg misschien, wellicht, alsjeblieft, toch rekening mee houden.

Geen enkel probleem, Cees.  Het bedoelde woord wekt bij mij geen associaties met hallucinogene effecten, maar, zoals je zegt, is het voor anderen wellicht toch een woord met een negatieve bijklank. Voortaan dus weer paddestoelen.
Dank je voor het begrip.
Cees
Groet,

Cees

feel4nature

Citeer
Citeermaar omdat dit toch wel het meest serieuze forum is van waarneming.nl

oei,... nu is een stammenstrijd tussen de fora te voorzien. ;)

Citeerkun je hier in het vervolg misschien, wellicht, alsjeblieft, toch rekening mee houden.

Geen enkel probleem, Cees.  Het bedoelde woord wekt bij mij geen associaties met hallucinogene effecten, maar, zoals je zegt, is het voor anderen wellicht toch een woord met een negatieve bijklank. Voortaan dus weer paddestoelen.
Floris, maak je niet te druk om cees, dat doen wij ook niet.....grijns. er is hier maar een persoon die echt tegen het woord paddo is en dat is cees.

cees heeft me verteld dat Dinant heeft er ook een hekel aan heeft, maar Dinant levert een positieve bijdrage aan dit forum, en ik zou hem onmiddelijk serieus nemen als hij me zou vragen het woord PADDO niet meer te gebruiken.

verder vinden wij dat het paddoforum heel serieus is met de determinaties, maar wel met een behoorlijke dosis humor!

natuurlijk moet ik je er wel bij vertellen dat ik cees graag even tegen de schenen schop....vrede op aarde!
natuurlijk met groet, Ali.

Corryabbink

en dat was kerst 2005 :duim:

Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Cees Veenema

Citeer
Citeer
Citeermaar omdat dit toch wel het meest serieuze forum is van waarneming.nl

oei,... nu is een stammenstrijd tussen de fora te voorzien. ;)

Citeerkun je hier in het vervolg misschien, wellicht, alsjeblieft, toch rekening mee houden.

Geen enkel probleem, Cees.  Het bedoelde woord wekt bij mij geen associaties met hallucinogene effecten, maar, zoals je zegt, is het voor anderen wellicht toch een woord met een negatieve bijklank. Voortaan dus weer paddestoelen.
Floris, maak je niet te druk om cees, dat doen wij ook niet.....grijns. er is hier maar een persoon die echt tegen het woord paddo is en dat is cees.

cees heeft me verteld dat Dinant heeft er ook een hekel aan heeft, maar Dinant levert een positieve bijdrage aan dit forum, en ik zou hem onmiddelijk serieus nemen als hij me zou vragen het woord PADDO niet meer te gebruiken.

verder vinden wij dat het paddoforum heel serieus is met de determinaties, maar wel met een behoorlijke dosis humor!

natuurlijk moet ik je er wel bij vertellen dat ik cees graag even tegen de schenen schop....vrede op aarde!
Graag wil ik iedereen er op attent maken dat dit onderwerp is gestart op 11 dec. jl door Dinant
En Ali misschien moet je eens een ander merk B(l) eeeeeerenburg proberen!
Cees
Groet,

Cees

Corryabbink

Cees,

Laatste redmiddel: avatar verwisselen :lol:

Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Cees Veenema

#13
CiteerCees,

Laatste redmiddel: avatar verwisselen :lol:

Corry.
Hallo Corry,
Heb je een suggestie ?
Cees
Groet,

Cees

Corryabbink

#14
Wurgslang of ........je bent handiger in het verzinnen dan ik.

Die blanke lelie(bosanemoon) had ik nu ook niet direkt verwacht. Ik geloof dat ik de nachtschade er maar weer op zet. Dan weet iedereen meteen weer waar men aan toe is.
Corry :D
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Cees Veenema

CiteerWurgslang of ........je bent handiger in het verzinnen dan ik.

Corry :D
Hallo Corry,
Dat lijkt mij geen goed idee, Ali zit nu al met zichzelf in de knoop.
Cees
Groet,

Cees

Corryabbink

#16
Hallo Floris,

Misschien kun je de foto beter opnieuw plaatsen zonder het woord paddo erbij. Waarschijnlijk komt er dan nog een zinnig antwoord. Je ziet het resultaat van het woord "paddo".  Werkt bij sommigen onder ons toch hallucinerend :lol:

Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Elachista

#17
Galerina mniophila komt voor mij het meest in aanmerking.
Groet,
Tymo

Floppy

Citeeren nu de paddestoel nog
haha, ja de paddestoel zelf is onder het neven-item verdwenen.
Iemand toch nog een suggestie om welke het hier gaat ?  :huh:  
met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland

Corryabbink

CiteerGalerina mniophila komt voor mij het meest in aanmerking.
Dit was het antwoord.

Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Floppy

Hahaha, ik was kennelijk toch echt even de draad kwijt.
Dankjewel (en uiteraard Avondrood ook). :D  
met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland

Cees Veenema

Citeer
CiteerGalerina mniophila komt voor mij het meest in aanmerking.
Dit was het antwoord.

Corry.
Hallo Corry,
Zie je nu wat je aanricht ?
Cees
Groet,

Cees

Corryabbink

Hoi Cees,

Ik ben me van geen kwaad bewust. Wou die goede man alleen maar even helpen en dat antwoord stond er toch?

:o Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Cees Veenema

CiteerHoi Cees,

Ik ben me van geen kwaad bewust. Wou die goede man alleen maar even helpen en dat antwoord stond er toch?

:o Corry.
Iedereen halucineert geloof ik.
Cees
Groet,

Cees

Corryabbink

Hoi Cees,

Leg me dat eens uit?

Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Cees Veenema

CiteerHoi Cees,

Leg me dat eens uit?

Corry.
Behalve jij natuurlijk !
Cees
Groet,

Cees

han.endt

CiteerGalerina mniophila komt voor mij het meest in aanmerking.
Uit dit antwoord begrijp ik dat deze soort er het dichtste bij komt, maar dat het nog niet zeker is (Verbaasd me niks bij mosklokjes). Toch is de waarneming als zeker ingevoerd. Of zie ik het nu verkeerd?

Elachista

Als het zeker was had dat er wel bij gestaan.
Galerina s.l. had het dan idd moeten worden.
Groet,
Tymo