roodbuikwaterspreeuw

Gestart door vincent8, januari 18, 2008, 13:19:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

vincent8

hallo

Ondanks mijn waarneming van de roodbuikwaterspreeuw afgelopen dinsdag, staat hij nog niet op mijn soortenlijst vermeld, is hier een reden voor ?

                                                                         groetjes Vincent

Jeroen Nagtegaal

Hij staat te in de lijst als ondersoort, en ondersoorten worden niet geteld helaas,
Je hebt de soort echter wel, helaas is het zo dat als je een waarneming tot ondersoort invoerd dat deze nog niet als zijnde gewone soort worden meegneomen in de lijst,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankmeer

Klopt wat Jeroen zegt.
Veel mensen voeren dan twee keer hun waarneming in: een keer als Waterspreeuw (met dan vaak erbij vermeld: ondersoort Roodbuikwaterspreeuw) en een keer als Roodbuikwaterspreeuw.
Het probleem doet zich ook voor bij Kortsnavelboomkruiper (ondersoort van Taigaboomkruiper).
Vervelend dat het systeem dit zo doet. Ik ben ongetwijfeld niet de eerste die dit vraagt, maar kan hier niet eens iets aan gedaan worden?
Frank van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Overigens ook voor de Vale Braamsluiper, en Baltische Mantelmeeuwen, Zo zullen er nog veel andere ondersoorten zijn
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

vincent8

Bedankt heren duidelijk, ik ga gewoon op zoek naar de gewone waterspreeuw ;)  

frankmeer

#5
Naja, een ondersoort van de Waterspreeuw (Roodbuik) is natuurlijk ook gewoon een Waterspreeuw.

CiteerBedankt heren duidelijk, ik ga gewoon op zoek naar de gewone waterspreeuw
http://waarneming.nl/soort.php?id=1041&tab...8&wno_id_prov=7
Frank van der Meer