Meer kleur in de natuur bij Natuurmonumenten

Gestart door Cygnus, april 01, 2018, 12:15:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Cygnus

Vanwege de vergrijzing van het ledenbestand zal het natuurbeheer bij Natuurmonumenten over een hele andere boeg worden gegooid. Al jaren lopen de ledenaantallen sterk terug. Om het tij te keren en een grotere doelgroep aan te spreken gaat men, zoals dat wordt genoemd, "meer kleur in de natuur" aanbrengen. Een deel van de dode bomen zal van frisse kleuren worden voorzien, tevens zullen dan commerciële teksten worden aangebracht. Vooralsnog zullen dit alleen teksten van Natuurmonumenten zelf zijn, later worden mogelijk ook bedrijven in de gelegenheid gesteld om deel te nemen. Ook zal een deel van de bomen in wildkleuren worden geschilderd, o.a. Zebra- en Giraffe-motieven. Afhankelijk van de reacties van het publiek kan dit later verder worden uitgebreid naar andere motieven. Met deze initiatieven hoopt men ook onder de jongere generaties meer leden te werven.

In diverse terreinen van Natuurmonumenten zijn inmiddels al een aantal pilots gestart, bijvoorbeeld op Schaep en Burgh in 's-Graveland en in het Mantingerveld in Drenthe (zie foto's).
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

HPM

De bomen zullen ook van like-knopjes en selfie-voorzieningen worden voorzien.
Herman van der Meer

ronris

Citaat van: HPM op april 01, 2018, 12:26:48 PM
De bomen zullen ook van like-knopjes en selfie-voorzieningen worden voorzien.
En Wifi in de inlandse eiken natuurlijk!!!  ;D

migratorius

Terzijde edoch terzake: ik was eind maart in de Tanung-vallei bij Da Lat in Vietnam, waar iemand de dennenstammen met verf van kleurige stippen aan het voorzien was.
Er hingen hier ook massa's namaakvogelhuisjes waarmee de toeristen selfies konden maken. Aan échte vogelhuisjes doen Vietnamezen niet...

JanHein

jeroen vinke

Ben ik de enige die het achterlijk vind dat nu stukjes natuur geverfd worden voor meer aandacht? Dat zelfs natuurmonumenten al over lijken gaat voor het werven van leden kan ik maar weinig begrip voor tonen. Straks zeker echte reclamezuilen in het bos?
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

H.J. Tromp

Met vriendelijke groet,
H.J. Tromp

Sven

Citaat van: jeroen vinke op april 14, 2018, 20:59:57 PM
Ben ik de enige die het achterlijk vind dat nu stukjes natuur geverfd worden voor meer aandacht? Dat zelfs natuurmonumenten al over lijken gaat voor het werven van leden kan ik maar weinig begrip voor tonen. Straks zeker echte reclamezuilen in het bos?
Kijk eens naar de datum van het bericht  ;)

jeroen vinke

Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

marcel234

Met de droogte afgelopen zomer was er een schildersbedrijf dat aanbood om het bruine verdroogde gras groen te spuiten. Geen nieuw idee blijkbaar. https://nieuws.vtm.be/moet-je-zien/141749-met-dit-goedje-blijft-je-gras-altijd-groen?referer=https://www.google.nl/