Gebruik SD-card afhankelijk van Android-versie?

Gestart door Platbuik, maart 31, 2018, 12:23:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Platbuik

Alle tips en truuks uit de diverse topics ten spijt blijft ObsMaps zeggen dat de SD-geheugencard "...niet beschikbaar is voor deze versie van Android". (zie bijgaande infographics).
Zonde om 32GB extra niet te gebruiken voor Maps e.d. Is er iemand die dit toch aan de praat heeft weten te krijgen?
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

marcel234

#1
Bij ''mp3 directory 1'  en  'kaart directory 1' kun je wel voor een sdcard kiezen, verder ondersteund obsmapp boven Android  versie 6 geen sd card meer.  Dus voor kaarten werkt Obsmapp de SDcard wel degelijk.

Alex Kwak

https://www.androidplanet.nl/tips/adoptable-storage-in-android-6-0/

CiteerAndroid 6.0 maakt geen onderscheid meer tussen de interne opslag en de opslag van de micro-sd-kaart, zodat je eindelijk zonder beperkingen de ruimte op je toestel kunt uitbreiden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Platbuik

Ja, moet dus "..vanaf 6.0..." zijn.
zou de app deze instellingen niet kunnen weglaten, als de Android versie bekend is? Scheelt weer een paar knoppen, en er blijven er meer dan genoeg over  ;)
Ik ga in de Android settings proberen om de hele app naar extern geheugen te verhuizen. Ik meld ik me wel weer met het resultaat.
Dank voor jullie reakties :duim:
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

Platbuik

Verhuizen is ook geen optie (voor mij) want dan moet het kaartje als extra-intern-geheugen geformatteerd worden, en is het in geen enkel ander apparaat bruikbaar (bijoorbeeld om grote bestanden uit te wisselen, of backups te maken).
Kortom: het blijft zo als het is. :blink:
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

grunsven

Grote bestanden kun je gewoon via een usb kabeltje uitwisselen. Kun je de kaart gewoon als map in internet explorer openen en alles heen en weer kopiëren.
Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)

marcel234

#6
Citaat van: Platbuik op april 03, 2018, 10:58:12 AM
moet het kaartje als extra-intern-geheugen geformatteerd worden,

Er zijn een aantal leveranciers waaronder  Sony, LG or Samsung waar die optie niet beschikbaar is. Die kunnen dus op Android 6 en hoger geen SDcard meer gebruiken in Obsmapp m.u.v. de kaarten en de mp3-bestanden.
Citeerbut unfortunately, some manufacturers such as Sony, LG or Samsung
https://www.androidpit.com/how-to-format-microsd-cards-as-internal-storage