Noordse of gewone gele kwikstaart. (Texel)

Gestart door Frankhut, maart 26, 2018, 19:53:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

Frankhut

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/149371759
onzeker Noordse Kwikstaart - Motacilla flava thunbergi gezien op 2017-04-19 Texel - De Nederlanden
Foto's:


Toelichting:
Wegens ontbreken oogstreep en donkere kop vermoed ik de Noordse gele kwikstaart (Petersons, 17e druk, plaat 59). Het kan natuurlijk ook de gewone gele kwikstaart zijn. Ik heb een youtubelink toegevoegd aan de waarneming. Misschien helpt ons (u en mij) uit de onzekerheid.
bij voorbaat dank Frank Hutjens

Jacob Molenaar

Kop is m.i. te licht voor een noordse kwik, en daarom lijkt het mij een gewone gele kwikstaart (ssp. flava).
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

frankneijts

Citaat van: Jacob Molenaar op maart 26, 2018, 20:13:13 PM
Kop is m.i. te licht voor een noordse kwik, en daarom lijkt het mij een gewone gele kwikstaart (ssp. flava).

In combinatie met de lichte wenkbrauwstreep bedoelt Jacob ongetwijfeld .. B) Let ook s op de datum: Noordse trekken gewoonlijk pas eind april tot half mei door ..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Frankhut

Bedankt....ik houd het bij de Gele Kwikstaart. Ik zal eind april, half mei nog eens op zoek gaan. Texel lijkt me wel een geschikte locatie.(Overigens is de opname van 20 april 2017, toch bijna eind april)
Groet,
Frank Hutjens.

frankneijts

Citaat van: Frankhut op maart 28, 2018, 09:00:39 AM
Bedankt....ik houd het bij de Gele Kwikstaart. Ik zal eind april, half mei nog eens op zoek gaan. Texel lijkt me wel een geschikte locatie.(Overigens is de opname van 20 april 2017, toch bijna eind april)
Groet,
Frank Hutjens.

Maar al was deze foto gemaakt op het hoogtepunt van de trek van Noodse Gele dan nog had er een gewone Gele op gestaan Frank ... B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'