Hoofdmenu

Check: pont?

Gestart door JohanvantBosch, januari 02, 2015, 12:54:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

JohanvantBosch

Ik worstel nog een beetje met deze eerste kalenderjaar meeuw op 28/12 bij Scheveningen. In het veld gefotografeerd omdat ik hem pontachtig vond, maar er van overtuigd was dat ie dat niet was, met name vanwege de grote hoeveelheid streping op de kop. Ik ben gewend dat ze een wittere, minder gestreepte kop hebben (in deze tijd). Thuis gekomen, raakte ik bij het bekijken van de foto's steeds meer overtuigd dat het wel een pont was, op basis van vleugel en staart tekening. En ik begrijp dat de albatros-achtige pose ook helpt...
Toch zit de combinatie van een gesleten vogel met nog zoveel tekening op de kop me nog steeds wat dwars. Daarnaast lijken in zit de binnenste grote dekveren toch wel sterk gekarteld. Vandaar nog even deze check.
Bij de waarneming staan nog wat meer foto's, maar volgens mij voegen die ten opzichte van de foto's hieronder.

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/96790208
Pontische Meeuw - Larus cachinnans gezien op 2014-12-28 Meijendel - strand
Foto's:

Rudy_Offereins

Dit in een mooie pont hoor. Dan maar wat minder bleek om het kopie.  Staart, venster, enkele nieuwe dekveren,  bleke ondervleugel, tertials en gedrag allemaal ok.
Vriendelijk groet, Rudy

JohanvantBosch

Citaat van: Rudy_Offereins op januari 02, 2015, 20:59:35 PM
Dit in een mooie pont hoor. Dan maar wat minder bleek om het kopie.  Staart, venster, enkele nieuwe dekveren,  bleke ondervleugel, tertials en gedrag allemaal ok.
Dankjewel voor de bevestiging, Rudy.  :blink:

Jeroen Nagtegaal

Let ook eens op het geluid. Dat vind ik toch wel ook erg opvallend bij die 1e jaars Ponten.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

JohanvantBosch

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 03, 2015, 16:54:15 PM
Let ook eens op het geluid. Dat vind ik toch wel ook erg opvallend bij die 1e jaars Ponten.
Dat ga ik doen. Ik bedacht me dat later ook. Maar op t moment zelf was ik zo bezig met foto's maken dat ik vergat om op t geluid te letten.