leren van geluid

Gestart door jvantoor, januari 18, 2008, 18:54:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

jvantoor

Ik heb sinds een tijdje via internet een vogel cd in huis met heel veel vogelgeluiden.

Op zich heel goed om ze te leren, maar als ik ze bijv. op mijn mp3-speler zet, word er van te voren niet gezegd om welke vogel het gaat.

Hebben jullie nog tips om vogelgeluiden te leren....
Groet.

[size=8][span style=\'color:[COLOR=black\']Jaco van Toor[/size]
Vlaardingen (ZH)

Lid van de werkgroep KNNV Waterweg-Noord[/span]

jvantoor

Ja, dat schiet al aardig op ja, maar dat is eerlijk gezegd nog niet echt wat ik bedoel.

Ik zoek iets waar ik dus bij wijze van spreken tijdens het afwassen of in de trein naar kan luisteren...

Groet.

Vlaardingen (ZH)

Limosa

De geluiden zelf na proberen te fluiten/zingen. Veel tiedelen en dan komt het5 wel goed. :duim:  
Groeten,

Joachim

jvantoor

waar ik naar op zoek ben is dus iets waar ik in mijn nutteloze vrije tijd (zoals treinreizen ed) naar kan luisteren en dan het volgende laat horen.

Bijvoorbeeld : "de koekoek" en dan erachteraan het geluid "koek koek"

weet iemand misschien een simpele tekst-spreek converter (in het nederlands) op internet?
Dan kan ik zelf wat maken
Groet.

Vlaardingen (ZH)

Platbuik

Ik zou het wel omdraairen: eerst het geluid, en dan pas de naam van de bijbehorende vogel. Zo zal het in de natuur, tijdens het wandelen, ook gaan. Maar dan popt de naam uit je geheugen op, natuurlijk  ^_^

Kun je de namen niet inspreken, en ze monteren tussen de geluiden, en dan op je MP3 speler piepen? Als je veel nutteloze tijd hebt, heb je alleen nog een laptop nodig.....
---88:  A. van Leur (├×latbuik)

huysse

Citeerweet iemand misschien een simpele tekst-spreek converter (in het nederlands) op internet?
Heb er verder geen verstand van maar kun je iets met windows movie maker?

Marijke

markmeijrink

Citeerwaar ik naar op zoek ben is dus iets waar ik in mijn nutteloze vrije tijd (zoals treinreizen ed) naar kan luisteren en dan het volgende laat horen.

Bijvoorbeeld : "de koekoek" en dan erachteraan het geluid "koek koek"

weet iemand misschien een simpele tekst-spreek converter (in het nederlands) op internet?
Waarom perse met spraak. Als je de geluidsbestanden in mp3 formaat hebt pf wmv kun je de naamwijzigen. (als dat al niet zelf gebeurt). Wanneer je een CD ript met windows mediaplayer en internetverbinding hebt (aanstaan) dan zoekt mediaplayer automatisch de cd met de track namen erbij. Zodat als je dus in de trein oid zit je op je schermpje van je mp3-speler kan zien welke vogel het is.

Dus stel je zit in de trein en bv track 2 begint dan kun je raden welke vogel dit zo moeten zijn. Om te controleren kun je even je mp3-speler te voorschijn halen en kijken op je schermpje of je het goed hebt :duim:  

jvantoor

dat laatste heb je helemaal gelijk in, alleen heb ik op dit moment een mp3 speler die dat niet laat zien.....

maar een goeie tip...bedankt
Groet.

Vlaardingen (ZH)

Imperator

Ik gebruik van Vogelbescherming zo een heeeeel oude tape, waarop gezegd wordt: merel en dan dat geluid laat horen. Ik luister er vaak tijdens het autorijden naar.

Er zijn tegenwoordig cdtjes van dezelfde club (of zijn die ook al oud????) waarop \nico de Haan eerst een verhaaltje vertelt over die vogel en t wijsje op zijn manier nadoet en dan t geluid.....
Dus ga eens snuffelen of in de winkel van vogelbescherming of op hun site..
vriendelijke groet,

Trees