Uit braakbal (Bos?)uil: Muis no. 4 onbekend

Gestart door Hannie Luijten, maart 11, 2018, 16:33:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hannie Luijten

Tot slot zit ik nog met een snijtand die niet bij de aangetroffen kaakjes lijkt te horen omdat hij zo groot is. Valt hier vanwege het formaat nog iets over te zeggen?

Al met al was het een leuke middag  :lol:

Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/149401825
Ware Muis onbekend - Muridae spec. gezien op 2018-03-10 Harfsen
Foto's:


bij voorbaat dank Hannie Luijten
Groet, Hannie

Rob Koelman

Snijtand uit onderkaak. De tand zit normaal voor het grootste deel in de kaak en lijkt zo los groter dan ie eigenlijk is.
Met vriendelijke groet, Rob

Hannie Luijten

Oh juist op die manier. Dan kan hij dus heel goed van die Gewone bosmuis zijn geweest. Heeft het zin om deze waarneming te laten staan?
Groet, Hannie

Rob Koelman

Tja, voegt inderdaad niet echt iets toe aan de andere waarnemingen...
Met vriendelijke groet, Rob

Hannie Luijten

Groet, Hannie

Rob Koelman

Je hebt een rechteronderkaak van bosmuis zonder snijtand. Je kunt even kijken of deze losse tand in dat kaakje past...
Met vriendelijke groet, Rob

Hannie Luijten

Ik ga EVEN kijken of dat past. Kan even duren...
Groet, Hannie

Hannie Luijten

#7
Het gaat niet lukken. Ik vind hem eigenlijk nog steeds buitenproportioneel:

Groet, Hannie

Rob Koelman

Tja, kan ook nog van andere soort muis zijn, bijvoorbeeld een woelmuis. Dit soort losse snijtanden uit een onderkaak zijn eigenlijk niet te determineren...
Met vriendelijke groet, Rob

Hannie Luijten

Nou, ik laat de waarneming nog even staan. Ik zal van de week nog een keertje alles goed napluizen. Wie weet vind ik toch nog wat. Maar vandaag kan ik geen muizenhaar meer zien.
Groet, Hannie

Rob Koelman

Citaat van: Hannie Luijten op maart 11, 2018, 18:15:24 PMMaar vandaag kan ik geen muizenhaar meer zien.

Een 'officiĆ«le partij braakballen' telt tenminste 150 prooidieren. Dat is zo'n 60 braakballen...  ;)
Met vriendelijke groet, Rob

Hannie Luijten

160? Bewaar me, dan ben ik een jaar zoet  :rolleyes: Gelukkig was dit een eenling. Maar ik hoop er toch nog eens een te vinden want het was best leuk om te doen. En leerzaam.
Groet, Hannie