Hoofdmenu

Patrijs

Gestart door Sylvia, oktober 04, 2004, 13:11:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sylvia

Ik zag op de site dat er op 4 september in Ede 14 Patrijzen ter plaatse waren gezien.
Weet iemand waar het precies is geweest in Ede.
Ik ben wel erg benieuwd om daar eens te kijken.

hiskodevries

De tekst is de bijzonderheden vermeld
CiteerIn weide bij industriegebied.
mocht dit niet genoeg info geven dan kun je (als je ingelogd bent) via de commentaar functie aan de waarnemer meer informatie vragen. kommentaar geef je door op de b te drukken achter de waarneming. De waarnemer krijgt dan een email
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Sylvia

CiteerDe tekst is de bijzonderheden vermeld
CiteerIn weide bij industriegebied.
mocht dit niet genoeg info geven dan kun je (als je ingelogd bent) via de commentaar functie aan de waarnemer meer informatie vragen. kommentaar geef je door op de b te drukken achter de waarneming. De waarnemer krijgt dan een email
Bedankt voor je tip, zover was ik nog niet op de site :duim:  

hiskodevries

door vragen stellen leert men
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jan Harteman

Dag Sylvia,

Ik was de persoon die die Patrijzen heeft gezien. Of het er precies 14 waren weet ik niet, maar zoveel kon ik er in snelle tijd minimaal tellen...konden er dus zelfs meer zijn!
Ik zag ze toen ik over de Schutterweg (heb even de straatnaam opgezocht) reed naar de nieuwe oprit van de A30. In een groen en kort gevreten weiland van een agrarisch bedrijf; niet direct de ideale habitat voor patrijzen. Maar ik neem aan dat ze nu, een maand later...inmiddels wel weg zullen zijn, want de temperatuur is toch ook al gedaald.

Ik rijdt iedere dag op en neer tussen Lienden en Barneveld, dus dan zie ik wel eens wat, vooral rond het Binnenveld zoals men dat noemt rond Ede/Achterberg/Veenendaal. Vooral Ooievaars (het hele jaar rond) en Kleine zwanen (in de winter) zijn vaste waarnemingen. De kleinere soorten zie ik vanuit de auto eigenlijk nooit zo goed.

Groet,
Jan