Is dit een Ananasgalwesp ? -> nee

Gestart door Bj.schoenmakers, maart 09, 2018, 23:35:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bj.schoenmakers

Ik zou graag willen weten welke soort dit is, er kwamen er vandaag een aantal uit de verzamelde ananasgalwespgallen die ik een maand geleden in  een potje had gedaan. Ik kan eigenlijk nergens foto's van die beestjes vinden. 

Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/149328227
Ananasgalwesp - Andricus foecundatrix gezien op 2018-03-09 Arnhem
Foto's:








Bj.schoenmakers

Wel typisch dat deze beestjes uit de oude ananasgallen komen, als ik de foto's van diverse andricus soorten bekijk lijken ze niet erg op deze.
Ik zal er nog eens een paar bekijken maar zo op het eerste oog zien de andere beestjes die er uit kwamen er ook zo uit. het is meer een bronswespje of zo. Zijn er beestjes die hier op lijken als inquiline of parasiet bekend bij de ananasgalwesp ?


Bj.schoenmakers


Bj.schoenmakers

Ik heb plaatjes gezocht van de lijst mogelijke kandidaten, een aantal zijn het duidelijk niet. De beste match lijkt me momenteel Mesopolobus spec.
onzeker. Daar zet ik 'm voorlopig maar even op. Dankjewel voor je reactie en de handige url. (ik heb nog andere galletjes liggen ;-) 

paulhoekstra

groeten,
Paul

Bj.schoenmakers

Dankjewel Paul, hij is redelijk lastig voor een leek .. ik moet veel termen opzoeken en heb zitten staren door de microscoop.. wel leerzaam dus !
Ben er nog niet uit, als ik meer tijd heb ga ik er nog wat uurtjes in steken..