Kaart klopt niet

Gestart door hildat64, april 02, 2018, 10:31:45 AM

Vorige topic - Volgende topic

hildat64

Als ik een waarneming in eigen tuin doe en ik klik op het kaartje om aan te geven waar dit is, wordt het verkeerde gebied aan gegeven. Niet het dorp waaronder ik val maar het naburige dorp. Hoe kan dit?

Hilda

maartenimmerzeel

Welkom op het forum hildat64,

Ik denk dat het handig is als je de waarneming invoert en de link hier op het forum zet, dan kunnen we meekijken.
Groet Maarten Immerzeel


hildat64

#2
Doe ik. Bij de punaise woon ik en dat is Hornhuizen, niet het buitengebied van Ulrum.

https://waarneming.nl/waarneming/view/150217538

Hilda

maartenimmerzeel

In dit forumdeel staat een en ander uitgelegd. https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=64215.0

Daarmee zou je de grenzen moeten kunnen (laten?) aanpassen.
Groet Maarten Immerzeel


Alex Kwak

Beste "Hildat",

Zou je allereerst willen ondertekenen met je echte naam, dat hebben we hier afgesproken.

Er zijn twee dingen aan de hand: 1) Ik vermoed dat je de locatie aan laat wijzen door de browser. Die doet een redelijke gok, en komt als ik jou zo hoor te noordelijk uit. Dus moet je 'm zelf even corrigeren. En 2) het gebied heet anders dan jij denkt, maar als je kijkt naar https://waarneming.nl/gebied/info/229290 zie je dat de gevonden locatie inderdaad in dit gebied ligt.

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hildat64

#5
Dat is vreemd, Midhuizen en Klein Midhuizen zijn 2 boerderijen die bij Vierhuizen horen. Bij Klein Midhuizen ligt de grens tussen Vierhuizen en Hornhuizen. Alles tussen Midhuizen en Menneweer is Vierhuizen. Kolham en Westerhorn vallen onder Hornhuizen.
Alles aan de Ulrummer kant van die zwintocht is vermoedelijk Ulrum, weet dit niet 100% zeker.

Hilda

maartenimmerzeel

Alex, de grenzen die op waarneming staan komen niet altijd overeen met de officiele dorpsgrenzen. Ik denk dat Hilda dat bedoelt. Haar waarneming valt volgens de dorpsgrenzen van google maps binnen Hornhuizen. En als je daar woont wert je die grenzen ook wel denk ik  :blink:
Groet Maarten Immerzeel


Alex Kwak

Citaat van: maartenimmerzeel op april 02, 2018, 12:36:59 PM
Alex, de grenzen die op waarneming staan komen niet altijd overeen met de officiele dorpsgrenzen. Ik denk dat Hilda dat bedoelt. Haar waarneming valt volgens de dorpsgrenzen van google maps binnen Hornhuizen. En als je daar woont wert je die grenzen ook wel denk ik  :blink:

Als alleen dat wordt bedoeld dan is jouw link de juiste.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hildat64

Citaat van: maartenimmerzeel op april 02, 2018, 12:36:59 PM
Alex, de grenzen die op waarneming staan komen niet altijd overeen met de officiele dorpsgrenzen. Ik denk dat Hilda dat bedoelt. Haar waarneming valt volgens de dorpsgrenzen van google maps binnen Hornhuizen. En als je daar woont wert je die grenzen ook wel denk ik  :blink:

Dat is inderdaad wat ik bedoel. :blink:
Hilda