Onbekende 'Lijster'

Gestart door theo westra, maart 06, 2018, 08:21:42 AM

Vorige topic - Volgende topic

theo westra

De vogel is nog niet gedetermineerd en verscheidene gerenormeerde vogelaars komen er niet, jij wel? Het vogeltje is ongeveer 15 cm. Kort puntig snaveltje en doorlopende stippen op de borst.

hartelijk dank.

migratorius

Waar, wanneer etc.?
Ik zie niets wat tegen een Grote Lijster spreekt.

JanHein

HPM

Grote lijster was ook wat de admin zei.
Herman van der Meer

Oenanthe

Dan was die admin blijkbaar geen gerenommeerde vogelaar....
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips


Vincent Hart

De vogel was wel degelijk gedetermineerd door de behandelend admin Theo - en elke 'gerenommeerde' vogelaar zal de vogel ook direct als Grote Lijster herkennen - maar jij was het met die determinatie niet eens...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

theo westra

1 mening is nog geen goede mening. Wilde het vandiverse zijden weten/horen. Maar ik ben nog niet overtuigd. Het was n.l. een klein vogeltje en de Grote lijster, de naam zegt het al, is groot.

m.v.g. Theo

Vincent Hart

Je hebt nu de mening van de behandelend admin, en in dit topic van JanHein, van Herman en van mij. 4x1 is geen 1. Het lijkt er dus eerder op dat jij wat moeite hebt met antwoorden die niet in jouw straatje passen. Grootte is een kenmerk dat lastig te beoordelen kan zijn. Maar je foto's liegen niet, de kenmerken die daarop te zien zijn wijzen maar op 1 soort: Grote Lijster.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HT

Citaat van: Vincent Hart op maart 06, 2018, 14:49:00 PM
Je hebt nu de mening van de behandelend admin, en in dit topic van JanHein, van Herman en van mij. 4x1 is geen 1. Het lijkt er dus eerder op dat jij wat moeite hebt met antwoorden die niet in jouw straatje passen. Grootte is een kenmerk dat lastig te beoordelen kan zijn. Maar je foto's liegen niet, de kenmerken die daarop te zien zijn wijzen maar op 1 soort: Grote Lijster.

Niks meer aan toe te voegen. Grote Lijster.
Hinderi Tamminga

"Echte natuurliefhebbers blijven thuis" - JWT

Henri van Dodeweerd

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

adriaens

Ook voor mij Grote Lijster...

petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Roy Schroor

Goed dan, 9 x 1.
De plaatjes spreken echt voor zich.
Met vriendelijke groet,
Roy

theo westra

Dank allemaal, ik ben om, nee ik lig niet om.

m.v.g Theo