Didymium bahiense???Didymium macquariense

Gestart door Willy, februari 21, 2018, 17:52:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

Willy

Ze zijn er nog steeds nu in een roze pot met Hyacinten.
Met vriendelijke groet,
Willy Heimeriks

Willy

Wie wil deze verplaatsen naar Myxomyceten(slijmzwammen).
Met vriendelijke groet,
Willy Heimeriks

Willy

Hallo willy,

Op de derde foto zie ik dat het de bijzondere slijmzwam is die momenteel in Madrid wordt onderzocht en gefotografeerd met een elektronenmicroscoop. Binnenkort krijg ik hierover bericht aldus Prof. Moreno.
Bewaar het bijzondere materiaal goed of stuur het naar mij.

Groeten, Hans

Met vriendelijke groet,
Willy Heimeriks

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Willy

Wachten duurt altijd lang Gert.Ikzelf ben ook benieuwd naar de uitkomst.
Zo gauw ik meer weet laat ik het horen.
Met vriendelijke groet,
Willy Heimeriks

Gert Kremer

Citaat van: Willy op maart 08, 2018, 11:43:56 AM
Wachten duurt altijd lang Gert.Ikzelf ben ook benieuwd naar de uitkomst.
Zo gauw ik meer weet laat ik het horen.

:duim:
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Willy

Deze vorige week gevonden en naar Hans gestuurd krijg net een mail van hem.
Hallo Willy,

Het is weer de bijzondere myxo en ik ben blij met het materiaal, bedankt. Hooff 12648.

Groeten. Hans

Met vriendelijke groet,
Willy Heimeriks

Willy

Het slijmzwammetje heeft eindelijk een naam Didymium macquariense een nieuw soort voor Nederland.
Met vriendelijke groet,
Willy Heimeriks

Gert Kremer

 :duim:  komen er nog  :micro: foto's Willy
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Willy

Zou deze aangemaakt kunnen worden.Kan ik hem jnvoeren.
Met vriendelijke groet,
Willy Heimeriks

Willy

@Gert Kremer,

Bij deze.
Met vriendelijke groet,
Willy Heimeriks

rietvanoosten

met vriendelijke groet, Riet

jokeb

Ook jij gefeliciteerd met deze vondst Willy. Leuk!
groet,
Joke

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Josee

°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Willy

Met vriendelijke groet,
Willy Heimeriks

Willy

Hallo Willy,

Die heb ik bedacht. De Ned. namen hebben meest betrekking op de soort. Omdat oker steel en oranjestelig al voorkomt dacht ik iets met de sporen te doen. Deze hebben wratten in richels (zie de SEM foto's en onder de mic zie je dan een zoom om de spore).
Vandaar Richelspoorkristalkopje.

Groeten, Hans
Met vriendelijke groet,
Willy Heimeriks

Gert Kremer

Citaat van: Willy op maart 19, 2018, 14:40:28 PM
Hallo Willy,

Die heb ik bedacht. De Ned. namen hebben meest betrekking op de soort. Omdat oker steel en oranjestelig al voorkomt dacht ik iets met de sporen te doen. Deze hebben wratten in richels (zie de SEM foto's en onder de mic zie je dan een zoom om de spore).
Vandaar Richelspoorkristalkopje.

Groeten, Hans
:duim:
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Willy

#18
Krijg net bericht van Melchior van Twee(waarvoor mijn dank)l dat Didymium macquariense is aangemeld bij het NMV als nieuw soort voor Nederland
Met vriendelijke groet,
Willy Heimeriks

Josee

°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

rietvanoosten

met vriendelijke groet, Riet

Marian Jagers

Citaat van: Willy op april 03, 2018, 14:12:54 PM
Krijg net bericht van Melchior van Twee(waarvoor mijn dank)l dat Didymium macquariense is aangemeld bij het NMV als nieuw soort voor Nederland
Dag Willy,

Ben ik toch nieuwsgierig. Heeft Melchior de soort zelf bij de NMV aangemeld?
Het lijkt me namelijk, gezien Jan de soort als eerste gevonden had en de determinatie via Hans liep, dat Hans na bekend worden van de soortnaam, de vondst in overleg met Jan, al aangemeld had.
Groeten Marian

Will Jansen

Rechts om of Links om mooie vondst en doorzettingsvermogen!

Willy

@Marian,

Hans had de soort al aangemeld bij de NMV wat ik niet wist vandaar.
Met vriendelijke groet,
Willy Heimeriks

Marian Jagers

Zie de topic van Jan over deze soort. https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=415043.0

Dag Willy,

Een mailtje/persoonlijk berichtje naar Hans of Jan, omdat je twijfelde, was netter geweest.

Als je de 2e,3e, 4e ........ vinder van een nieuwe soort voor Ned. bent (is natuurlijk heel leuk en heel bijzonder) dan zul je gewoon geduldig moeten afwachten tot de naam in de lijst geaccepteerde soorten in Coolia verschijnt (of als je die niet ontvangt, op de website van de NMV). Zo gaat dit nu eenmaal. Er kan best wel een jaartje over heen gaan, niks aan te doen.

Pas als de soort geaccepteerd is wordt de naam ingevoerd in de diverse databases. Zolang blijft je vondst ingevoerd onder Slijmzwam spec of misschien Didymium spec. bij Waarneming.nl.





Groeten Marian

Willy

Hij staat inmiddels op de site van de NMV,zou hij hier ook aangemaakt kunnen worden.
Met vriendelijke groet,
Willy Heimeriks

Marian Jagers

Citaat van: Willy op april 07, 2018, 11:41:10 AM
Hij staat inmiddels op de site van de NMV,zou hij hier ook aangemaakt kunnen worden.
Opnieuw ben ik nieuwsgierig, Waar staat dit?
Groeten Marian

Willy

Hallo Marian,

Op de site van de NMV zie je rechts myxomyceten daar klik je op
dan ga je naar soortenoverzicht en dan naar Didymium en daar staat een foto van Didymium macquariense.
en als je daar op klikt krijg je alles te zien over dit soort.
Met vriendelijke groet,
Willy Heimeriks

Marian Jagers

Dat klopt Willy maar de pagina waar je naar verwijst, is een pagina in wording met informatie over slijmzwammen. Heeft niks met aanmelden van nieuwe soorten te maken.

Trichioides iridescens (niet mijn foto's), zie Coolia 59(1) 2016 staat er bijvoorbeeld ook op. Nieuw voor de wetenschap, gekweekt door mij in Nederland maar omdat het substraat afkomstig is uit een ander land geen Nederlandse soort. Gewoon leuk om te laten zien. Meer moet je er niet achter zoeken.

De naam Didymium macquariense komt op een gegeven moment in de lijst Nieuwe soorten te staan. Zie de kolom links in het hoofdscherm. Waarschijnlijk eerst alleen ter info dat de soort gemeld is en dan duurt het nog een tijd voordat de soort geaccepteerd wordt. Twijfel over de correctheid van de determinatie zal er niet zijn maar er moeten gewoon een heleboel soorten worden gecontroleerd (vaak soorten die veel meer tijd kosten omdat de literatuur en/of naamgeving veel lastiger is te doorgronden) en dat vergt veel tijd. Deze Didymium macquariense zal moeten wachten tot ie aan de beurt is en jij dus ook  :angel:


Groeten Marian