Raadje plaatje ......

Gestart door Remone, februari 20, 2018, 16:20:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: Remone op februari 26, 2018, 17:07:41 PM
...

Citaat van: HPM op februari 22, 2018, 10:10:26 AM

Dat iemand geen betere camera heeft doet niet ter zake, dat heb ik ook niet. Het gaat om het wat er hier vaak ter determinatie wordt gepresenteerd. Dat is vaak beledigend slecht. En dan wordt er van de forumbewoners verwacht dat ze er iets van maken.

Op de tweede foto hierboven zie ik ook wel een heleboel Kepen zitten. Maar waar op het eerste plaatje zit een Vink? Iemand anders merkte heel zuur op dat hij alleen een gele vlek en een Putter zag, of een Sijs of een Geelgors. Een ander noemde Huismussen. En dan zou ik niet mogen opmerken dat de plaatjes te wensen overlaten? Daar krijg ik het zuur van.
Misschien zelf wat minder beledigen, dat helpt wellicht in het ervaren van andere beledigers.
xxx Remone

Ik begrijp niet waar jij beledigingen ziet.
Herman van der Meer

frankneijts

Citaat van: BramtK op februari 25, 2018, 10:34:59 AM
Linksonder en rechtsboven in deze uitsnede.

Ik zie geen Ringmussen Bram: linksonder zou eerder (niet: zeker) een wijfje Keep kunnen zijn en rechtsboven een Huismus (heel misschien ..)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

BramtK

Groeten,

Bram ter Keurs

frankneijts

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Roy Schroor

Citaat van: frankneijts op februari 22, 2018, 23:16:41 PM
Citaat van: Roy Schroor op februari 22, 2018, 19:54:37 PM
Citaat van: lukasverboom op februari 22, 2018, 13:24:37 PM
En nog een groenling in het groepje van 3 links.

Je bedoelt de middelste in het groepje linksboven? Dat is een wijfje Geelgors, je ziet vaag de streping op de borst en het koppatroon is ook nog net zichtbaar. Weliswaar zal de foto hier ook vervormen maar samen is dat m.i. wel genoeg om de vogel als dusdanig te determineren...

Ik zie daar geen Geelgors in Roy: het is de mogelijke Groenling die ik ook al bedoelde en wat Lukas er dus ook in ziet. Daarmee is het overigens geen zekerheidje hoor (een wijfje Vink is een andere optie) maar een Geelgors is het zeker niet.

Ik zie nu ook wel in dat we hier niets gaan hardmaken (bij verre na niet zelfs...) maar ik blijf bij mijn Geelgors.
Aangezien dit draadje nog steeds gebruikt wordt, ga ik je nog even aan de tand voelen  ;):

Citaat van: Roy Schroor op februari 22, 2018, 19:54:37 PM
Dat is een wijfje Geelgors, je ziet vaag de streping op de borst en het koppatroon is ook nog net zichtbaar. Weliswaar zal de foto hier ook vervormen maar samen is dat m.i. wel genoeg om de vogel als dusdanig te determineren...

Ik heb aangegeven wat ik denk te zien op de foto. Nou weet ik dat een plaat als deze niet altijd alles natuurgetrouw weergeeft maar voor mij neigt het wel naar Geelgors. Jij zegt:

Citaat van: frankneijts op februari 22, 2018, 23:16:41 PM
Ik zie daar geen Geelgors in Roy: het is de mogelijke Groenling die ik ook al bedoelde en wat Lukas er dus ook in ziet. Daarmee is het overigens geen zekerheidje hoor (een wijfje Vink is een andere optie) maar een Geelgors is het zeker niet.

Je sluit dus Geelgors geheel uit. Ik ben dan benieuwd of je dat op basis van kenmerken denkt te kunnen doen of dat het puur een kwestie van Jizz (ja, laten we het gewoon maar uitspreken) is...  :angel:
Mijn Geelgors-jizz past prima op deze vogel al moet ik zeggen dat die jizz met circa 40 Geelgorzen (waarvan veruit de meesten eergisteren) niet heel goed gevuld is...  :rolleyes:

Citaat van: BramtK op februari 25, 2018, 10:34:59 AM
Linksonder en rechtsboven in deze uitsnede.

Die zou ik ongedetermineerd laten, Ringmus zie ik er niet in maar die beesten zijn echt te onduidelijk om een uitspraak over te doen.
Met vriendelijke groet,
Roy

BramtK

Grappig dat mensen de plaat te onduidelijk vinden om determinaties aan te verbinden, maar wel de moeite nemen om de suggesties van anderen te bestrijden. Wat is daar de logica van?!
Groeten,

Bram ter Keurs

frankneijts

#36
Ik zie er helemaal niks 'geelgorzerigs' in Roy: geen enkel daarop passend kenmerk en ook de jizz niet (en ik heb iets meer dan 40 Geelgorzen gezien in mn leven..😎) maar eigenlijk is jizz niet van toepassing op zo'n vaag afgebeeld vogeltje denk ik ..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Roy Schroor

Ik hoef niet te weten hoeveel jij er ondertussen hebt gezien  :blink:
Maar ik zou juist denken dat jizz de enige manier is om ook maar een gok te kunnen wagen hier. Al is een gok eigenlijk al teveel gevraagd...
Met vriendelijke groet,
Roy

frankneijts

Citaat van: Roy Schroor op februari 27, 2018, 16:05:36 PM
Ik hoef niet te weten hoeveel jij er ondertussen hebt gezien  :blink:
Maar ik zou juist denken dat jizz de enige manier is om ook maar een gok te kunnen wagen hier. Al is een gok eigenlijk al teveel gevraagd...
Het gekke is dat 'jizz' nogal eens gebruikt wordt door, laat ik het voorzichtig stellen, minder ervaren vogelaars en dat zou eigenliik niet kunnen. Immers kun je jizz, in mijn optiek tenminste, alleen met enige overtuiging gebruiken als je heel veel ervaring hebt met een soort. Maar bij een plaatje als waar we t nu over hebben zou ik t begrip maar achterwege laten en t betreffende beestje ongedetermineerd.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'