Hoofdmenu

Data in de opslagruimte

Gestart door EwoudB, januari 23, 2018, 13:30:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

EwoudB

Hoi,

Hoe komt het dat de data van de App zo vreselijk veel is.?
Voor slechts 304 waarnemingen stond er 60.63 MB.
Als ik alleen maar een stukje loop loopt dat op naar 61.11.
Welk vinkje staat waar verkeerd.?

Alvast bedankt.

Alex Kwak

Soortenlijsten nemen de meeste ruimte.
En track opslaan en de cache nemen toe bij gebruik.

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

EwoudB

Ik heb de App zo'n jaar of 2 maar nog nooit kwam de totale data zo vreselijk hoog uit.
Ik heb in november alle data verwijderd. (ook alle waarneming bleek later :angry:) en nu is het met maar slechts 304 waarnemingen alweer zo hoog.
Op dit moment heb ik alléén de vogellijst. In de zomer heb ik nog veel meer lijsten.
Tijdens de vakantie spaar ik alle waarnemingen op, thuis kijk ik ze na en stuur ik ze door.
Zonder gekke opslag MB's.

Een stukje lopen zonder waarneming blijkt al bijna een halve MB te zijn.
Moet ik de track uitzetten.? Of wissen. Hoe doe ik dat.

Alex Kwak

Zo ontzettend veel is 60MB niet meer tegenwoordig.
Je zou een keer de hele app kunnen deïnstalleren en opnieuw installeren, om zeker te weten dat allerhande tijdelijk bestanden verdwenen zijn.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

EwoudB

Klopt. 60MB is misschien niet veel.
Maar als ik 2 jaar lang geen problemen ondervind. En nu in 3 maanden deze opslag, dan vind ik vreemd. Het lijkt net of de App een bepaald bestand niet verschoond na het uploaden. En maar blijft data vasthouden.
Ik kan de App deïnstalleren dan ben ik misschien wéér de waarnemingen kwijt net zoals in november.
Maar ik zie het verschil eigenlijk niet als ik toen al de app had verwijderd en opnieuw heb geïnstalleerd.
Of is deïnstalleren iets anders (betere) manier.?

Alex Kwak

Als je eerst je waarnemingen uploadt en daar deïnstalleert/installeert ben je niets kwijt, behalve dat je geen oude waarnemingen meer op je toestel hebt staan.
Besef wel dat 'onder water' steeds veel zaken aangepast worden, waardoor de app steeds groter wordt. De app klein houden heeft domweg geen prioriteit.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

EwoudB

Oké, bedankt,
Ik ga aan de slag.

hiskodevries

Ewoud, waarom is dit voor jouw een probleem ?. Een beetje smartphone heeft 20 gb opslagruimte en in de meeste gevallen uitbreidbaar met een sd kaart.
daarop is 70 mb een 'haartje'
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0