Hoofdmenu

MyBi 255

Gestart door Merel, januari 21, 2018, 17:49:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Merel

Zoals altijd vind ik het lastig om in te schatten hoe moeilijk een mystery picture is. Vooral omdat het meestal 'mislukte' foto's betreft. We gaan het zien. :)
Weet helaas niet meer zeker van wanneer de foto is, of april of juli. Succes!
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

mgieskens

Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Merel

Oké, hij is moeilijk genoeg dus. Nee dat is niet het juiste antwoord. :)
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

Jacob Molenaar

Volgens mij is tie een stuk kleiner dan een torenvalk. Wellicht een kneu?
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Roy Schroor

Ik kon me eigenlijk wel vinden in Torenvalk. Nederland of de WP? Indien WP dan ga ik heel flauw voor Kleine Torenvalk, maar als dit in NL blijkt te zijn gemaakt dan zeg ik iets heel anders... Ik heb gewoon geen flauw idee hoe groot dit beest moet zijn. Eigenlijk lijkt me dat die kopvorm aan de foto ligt en dan ga ik maar voor Heggenmus ivm het rugpatroon...
Twee compleet verschillende suggesties, goeie Mybi!
Met vriendelijke groet,
Roy

lukasverboom

Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

Menno

Groeten,

Menno van Lopik

https://waarneming.nl/user/view/87046

frankneijts

#7
Citaat van: mgieskens op januari 21, 2018, 21:12:49 PM
Een jonge torenvalk?
Citaat van: Roy Schroor op januari 23, 2018, 13:01:09 PM
Ik kon me eigenlijk wel vinden in Torenvalk. Nederland of de WP? Indien WP dan ga ik heel flauw voor Kleine Torenvalk, maar als dit in NL blijkt te zijn gemaakt dan zeg ik iets heel anders... Ik heb gewoon geen flauw idee hoe groot dit beest moet zijn. Eigenlijk lijkt me dat die kopvorm aan de foto ligt en dan ga ik maar voor Heggenmus ivm het rugpatroon...
Twee compleet verschillende suggesties, goeie Mybi!

Kom jongens, kijk nou eens goed naar de mybi .. B) De donkere tekening op zowel mantel als dekveren bestaat uit lengtestrepen, bij een Torenvalk is dat min of meer schubtekening op de mantel en dwarsstrepen op de dekveren, zie bijv. hier: https://www.nvwgdegrutto.nl/torenvalk.html. Geen 'torenvalk' (KLeine lijkt er immers erg veel op) dus en daar heeft de grootte dus niks mee van doen ..
Leuke Mybi Merel!
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Oenanthe

#8
Citaat van: frankneijts op januari 23, 2018, 16:07:43 PM
Citaat van: mgieskens op januari 21, 2018, 21:12:49 PM
Een jonge torenvalk?
Citaat van: Roy Schroor op januari 23, 2018, 13:01:09 PM
Ik kon me eigenlijk wel vinden in Torenvalk. Nederland of de WP? Indien WP dan ga ik heel flauw voor Kleine Torenvalk, maar als dit in NL blijkt te zijn gemaakt dan zeg ik iets heel anders... Ik heb gewoon geen flauw idee hoe groot dit beest moet zijn. Eigenlijk lijkt me dat die kopvorm aan de foto ligt en dan ga ik maar voor Heggenmus ivm het rugpatroon...
Twee compleet verschillende suggesties, goeie Mybi!
Kom jongens, kijk nou eens goed naar de mybi .. B) De donkere tekening op zowel mantel als dekveren bestaat uit lengtestrepen, bij een Torenvalk is dat min of meer schubtekening op de mantel en dwarsstrepen op de dekveren, zie bijv. hier: https://www.nvwgdegrutto.nl/torenvalk.html. Geen 'torenvalk' (KLeine lijkt er immers erg veel op) dus en daar heeft de grootte dus niks mee van doen ..
Leuke Mybi Merel!
En lees ook de bijgeleverde info. "Weet helaas niet meer zeker van wanneer de foto is, of april of juli". Als het een jonge torenvalk was geweest zou de fotografe zich heus wel herinneren dat de foto niet in april gemaakt is.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Merel

Zonder even op de reeds gegeven antwoorden in te gaan, fijn dat jullie het een leuke mystery vinden. Wat denk jij dan dat het is, Frank? :)
De foto is in Nederland gemaakt.
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

Merel

Geen reacties meer, dus bij deze de oplossing. Het juiste antwoord was inderdaad Kneu. Scherp Jacob!!
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer